• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

فرضیات و معادلات انتخاباتی در شوش و کرخه

  • کد خبر : 3212
  • 18 آبان 1402 - 13:31
فرضیات و معادلات انتخاباتی در شوش و کرخه
فرضیات و معادلات انتخاباتی در شوش و کرخه، با توجه به احتمال شکل گیری چند ائتلاف، ردصلاحیتها و پراکندگی آراء، متغیر است و احتمالا در آینده بسیاری را غافلگیر کند

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، اهالی شوش و کرخه دنبال یک نماینده مدرن در مجلس آینده هستند، اما انتخاب‌های محدود و شناخت ناقص از نامزدهای احتمالی مجلس، راه انتخاب بهتر برای آنها را تا حدی مسدود کرده است.

مدرن بودن یک نماینده مجلس به معنای برخورداری از دانش، تخصص، تفکر، اندیشه، رفتار و عملکرد اوست، با این توضیح، کدام یک از نامزدهای احتمالی مجلس – بیش از دیگر رقیبان احتمالی – از این ویژگی‌ها برخوردارند، آیا شناخت کافی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:

آیا برای شهروندان شوش و کرخه در دوره های مختلف مجلس، پیش آمده که به داشتن نماینده‌ای توانمند، به خود بالیده و احساس افتخار کنند؟

بنابراین انتخاب درست از بین نمایندگان سابق، نامزدهای تکراری و کاندیداهای جدید، چالشی بزرگ برای مردم در انتخابات ۱۴۰۲ خواهد بود.

به ویژه انکه، این انتخاب، ممکن است تحت شعاع تعارفات قبیله‌ای و عشیره‌ای نیز قرار بگیرد و حتی به رقابت سیاسی چند قبیله بزرگ نیز منتهی شود.

بیشتر بخوانید:

بنابراین از طرفی امکان پراکندگی آراء وجود دارد و از طرفی دیگر ممکن است ردصلاحیت چند چهره شاخص انتخابات نیز معادلات را بیشتر عوض کند.

مثلا اگر در میان ۲ گزینه احتمالی و شاخص سادات، یک نامزد، رد صلاحیت شود، کثرت آراء به سمت دیگری متمرکز خواهد شد.

در میان قبیله کعب نیز، ۲ نامزد شاخص وجود دارد، اگر یک نفر رد صلاحیت شود یا کنار برود، بازهم تمرکز آراء ممکن است در سبد نفر دیگر باشد. در میان قبیله چنانه نیز این احتمال صادق است.

بیشتر بخوانید:

اما پراکندگی آراء، بیش از هر چیز، شانس نامزدهای جدید را برای پیروزی بیشتر می‌کند، مثلا اگر از میان نامزدهای جدید، شخصی با ویژگی های بهتر از نظر تخصص، بیان و تجربه ظهور کرده و بتواند نظر سایر نامزدهای جدید را به خود جلب نموده و ائتلافی ایجاد کند، در این شرایط احتمال شکسته شدن آرای سنتی زیاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.