• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
7

۸ نامزد شاخص‌ انتخابات مجلس در دزفول را بشناسید!

  • کد خبر : 3033
  • 04 آبان 1402 - 22:40
۸ نامزد شاخص‌ انتخابات مجلس در دزفول را بشناسید!
چهره‌ها و اسامی شناخته شده‌ای در میان ثبت‌نام کنندگان شهرستان دزفول در انتخابات مجلس پیش‌روی به چشم می خورد

تحلیل انتخاباتی صدای جریده – عارف شریفی صرخه: دزفول از نظر توسعه‌یافتگی خود را از سایر شهرستان‌های شمال خوزستان جدا کرده است، اما شهروندانش همچنان دنبال ارتقای شاخص‌های توسعه در حوزه‌های مختلف هستند.

مطالبات مردم دزفول بیشتر حول اشتغال فزاینده و رونق اقتصادی بهتر است، برخی هم معتقدند، دزفول می‌تواند به تنهایی یک استان را مدیریت کند، استانی جدید به مرکزیت شهرستانی که به دلیل برخورداری از امکانات و ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، در حال حاضر تبدیل به محلی برای گردهمایی پایدار بسیاری از اهالی شهرستان‌های همجوار است.

با این وجود، مردم دزفول در مورد مسائل زیست‌محیطی، میراث فرهنگی و امنیت اجتماعی نیز دغدغه‌هایی دارند، آنها میخواهند، دزفول یک شاخصه عمرانی مدرن همچون برج میلاد تهران داشته باشد، اینها مطالبات مردمی است که خود در توسعه شهرستانشان نقش‌آفرین و پیشتاز هستند.

دزفول علاوه بر اینکه در جذب اعتبارات دولتی، عملکردی خیره‌کننده داشته است، در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت خیرین نیز شهرستانی سرآمد و پیشتاز است.

با این تفاسیر، هر کسی نمی‌تواند، در چنین شهرستانی با این حجم از مطالبات بزرگ و راهبردی و متنوع، نماینده‌ای موفق و مطلوب جامعه‌ای مطالبه‌گر باشد، حتی کاندیداتوری در این چنین شهرستانی، شهامت و اعتماد به نفس و رزومه‌ای خارق العاده را می‌طلبد.

در هر صورت، تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، چند ماهی بیشتر باقی نمانده است، ۹۹ نفر در این شهرستان، برای نام‌نویسی در انتخابات، مراحل ثبت‌نام نهایی خود را در سامانه انتخابات وزارت کشور انجام داده‌اند.

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاید کنجکاو باشید تا چهره‌های سرشناس این حوزه انتخابیه را بیشتر بشناسید:

سید احمد آوایی

آوایی علاوه بر دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در  دوره های هفتم و هشتم مجلس نیز با کسب اکثریت آرا به عنوان نماینده مردم شریف شهرستان دزفول انتخاب شده است.

عباس پاپی‌زاده

عباس پاپی زاده دارای مدرک دکترای اقتصاد کشاورزی است.

نماینده مردم شهرستان دزفول در دوره‌های نهم و دهم‌ مجلس شورای اسلامی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور از جمله سوابق پاپی زاده است.

محمد علی دوایی

محمدعلی دوایی‌فر سوابقی همچون شهردار دزفول، خرمشهر، بروجرد، مناطقی از مشهد و اهواز و همچنین قائم‌مقام سابق شهرداری کلانشهر اهواز را در کارنامه دارد.

 وی در دهه هشتاد و یک مرتبه در دهه نود شهردار دزفول بود، بسیاری معتقدند دگرگونی دزفول و بروجرد به شهری مدرن و گردشگری، محصول عملکرد دوایی‌فر بوده است.

او در دوران کاری خود در شهرداری‌ها، ۴ مرتبه به عنوان شهردار نمونه کشوری انتخاب شده و حتی برخی به او لقب سردار سازندگی را نیز داده‌اند.

محمدعلی قاسمی

او کاندیدای چند دوره نمایندگی مجلس دزفول و از چهره‌های شاخص اصولگرای این شهرستان است.

در سوابق قاسمی، عناوینی همچون مدیرکل برنامه‌ریزی عمرانی و مدیرکل برنامه و بودجه وزارت کشور و معاونت سازمان مدیریت بحران کل کشور دیده می‌شود.

او در مرحله اول نهمین دوره انتخابات مجلس، نفر اول شد اما در مرحله دوم نتوانست اکثریت آراء را به دست بیاورد و بدین ترتیب فرصت راهیابی به خانه ملت را از دست داد.

امیر احسانیان

احسانیان دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران است، او سابقه معاونت عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول، ریاست شورای شهرستان و ریاست بنیاد مسکن را در کارنامه دارد.

احسانیان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه دزفول نامزد شده بود.

۳ چهره دیگر

از دیگر چهره‌های نامزدهای انتخابات دزفول می‌توان به علی ادابی از تولید‌کنندگان وکارآفرینان، علیرضا مختاری‌، فعال سیاسی و کاندیدای سابق انتخابات مجلس شورای اسلامی و احسان پورمحمود استاد دانشگاه، نویسنده، حقوق‌دان، فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 2
  1. سلام و عرض ادب خدمت شما. این دوره یک چهره جدید برای دزفول کاندید شده به نام دکتر نورعلی رئیسی. ایشان سوابق کاری درخشانی در کارنامه خود دارد. رئیس ناحیه ۲ اهواز. معاون مدیر کل. معاون پشتیبانی مالی عشایر ووو. بسییار باسواد، کاردان، پاکدست و محبوب. من امیدوارم ایشوم نماینده شهرمون بشه. چون مطمئن هستم کارهای بزرگی انجام میده همونطوری که در دوران ریاستشون انجام دادن.

  2. سلام. دکتر نورعلی رئیسی واقعا یک مدیر توانمند و با اخلاق و بسسیار باسواد هستند که در کارنامه کاری خود، اثری ماندگار برای اهواز بر جا گذاشتند. حیف و صد حیف که مردم ما نتوانستند تشخیص دهند ایشان میتوانند چه گامهای بزرگی برای شهرمان دزفول بردارند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.