• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
0

پیش‌ثبتِ نامِ انتخابات و بازارِ داغِ شایعاتِ شوش و کرخه

  • کد خبر : 1409
  • 23 مرداد 1402 - 5:50
پیش‌ثبتِ نامِ انتخابات و بازارِ داغِ شایعاتِ شوش و کرخه
الگوی پیش‌ثبت‌نام در این دوره از انتخابات عملاً بر تردیدها و ابهامات جریان‌ها و شخصیت‌های انتخاباتی برای ورود به صحنه‌ی انتخابات افزود و شفافیت و داده‌های لازم برای تحلیل فضای انتخاباتی را هم کاهش داده است

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، الگوی پیش‌ثبت‌نام در این دوره از انتخابات عملاً بر تردیدها و ابهامات جریان‌ها و شخصیت‌های انتخاباتی برای ورود به صحنه‌ی انتخابات افزود و شفافیت و داده‌های لازم برای تحلیل فضای انتخاباتی را هم کاهش داده است.

انجام پیش‌ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری، عملاً رسانه‌ها را که در ایام ثبت‌نام خبرنگاران خود را در فرمانداری‌ها مستقر می‌کردند، از کسب اطلاع سریع و دقیق از ثبت‌نام‌کنندگان محروم کرده است که در کنار سکوتِ جریاناتِ سیاسی، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها در این دوره بیش از همیشه رونق گرفته است.

یکی از شایعاتِ اخیر این بود که یکی از نزدیکانِ ناصر چنانی از نامزدهای شوش توسطِ مجموعه‌ی نماینده‌ی کنونی برای حضور در انتخابات و ثبتِ نام ترغیب شده بود تا آراء چنانی شکسته شود.

البته از موقعیتِ پیش ثبت‌نام‌ها گاهی برای امتیاز‌گیری از افرادی که بیشترین شانس را دارند نیز استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، کسانی که می‌دانند در انتخابات موفق نمی‌شوند، سعی می‌کنند برای مقطعی کوتاه خود را در پیش ثبت‌نام مطرح کنند و بعد خود را به سمتِ یکی از نامزدهایی که شانسِ بیشتری دارد نزدیک کنند و واردِ فضایِ امتیازگیری شود تا در نهایت کناره‌گیری کنند.

مسئله‌ای که اخیرا به سعید پورعبدالهی نیز نسبت داده شده است و احتمالِ همراهیِ او با کعب‌عمیر بسیار است که در صورتِ محقق شدنِ این مسئله بخش چشمگیری از پایگاه اجتماعی‌اش مورد خدشه قرار می‌گیرد.

هرچند که به تجربه ثابت شده شماری از نامزدها به نفعِ هم کنار می‌روند. البته در صورت‌بندیِ کلانِ نامزدها فعلا چیزی مشخص نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=1409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.