• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
1
ویدئوی سوزناک کودکی که در کشور پیچید

درد «تبسم» میلیونی شد / بساط تکذیبیه‌ها را جمع کنید! + ویدئو

  • کد خبر : 4131
  • 15 خرداد 1403 - 14:16
درد «تبسم» میلیونی شد / بساط تکذیبیه‌ها را جمع کنید! + ویدئو
ویدئوی سوزناک «تبسم»، کودک مبتلا به نارسایی کلیه در شوش پس از ساعاتی از انتشار توسط رسانه‌ها، اکنون به بازدیدی میلیونی رسیده و بازخورد عجیبی در شبکه‌های اجتماعی داشته است، این در حالی است که شبکه بهداشت و درمان طبق معمول اقدام به انتشار تکذیبیه کرده است.

عارف شریفی صرخه: ویدئوی «تبسم»، کودک مبتلا به نارسایی کلیه با ندای سوزناک مادرش، پس از ساعاتی از انتشار توسط رسانه‌ها، اکنون به بازدیدی میلیونی رسیده و بازخورد عجیبی در شبکه‌های اجتماعی داشته است!

این کودک اهل شوش به تنهایی و با کمک رسانه‌ها، توانست، نقاب از چهره شوش بردارد و محرومیت این شهرستان را به همگان نشان دهد، اما در کمال تعجب، رئیس شبکه بهداشت و درمان اقدام به تکذیب خبری کرده که از نظر چارچوب خبری، کاملا درست است، خبر به استناد اظهارات مادر که در ویدئو به وضوح شنیده می‌شود، بیان شده است.

بنابراین، خبر از نظر منبع و نقل قول کاملا درست بوده و براساس روایت مادر بیان شده است و تردیدی بر آن وارد نیست، بدین معنی که اظهارات مادر کاملا شفاف است و تاکنون ادعاهای خود را پس نگرفته است، می‌ماند اصل اظهارات و ادعاهای خود مادر که شبکه بهداشت و درمان می تواند رد کرده یا تایید کند، اما براساس شواهد موجود در ویدئو و وضعیت بیمارستان و اشکالات موجود در آن که در روزهای اخیر مورد گلایه مردم بوده و در رسانه ها منتشر و ثبت شده است، بعید به نظر می‌رسد،ادعاهای مادر مورد اشکال باشد.

اما نکته‌ای که بسیار مهم است، وضعیت خود پرستار حاضر در آمبولانس است، آمبولانس با کولر فرسوده یا خراب، حال او را نیز بد می‌کند، او هم دوست دارد، که تجهیزات بیمارستان مناسب باشند، بنابراین، نوسازی تجهیزات و یا جذب امکانات در بیمارستان، هم به نفع مردم و هم به نفع خود کادر درمانی است چرا که فشار کاری را تا حدی از دوش آنها برمی‌دارد.

در ضمن، فرسودگی و کمبود آمبولانس یک واقعیت تلخ در شوش است، همانطور که کمبود سرانه تخت بیمارستانی در این شهرستان نیز جزو آلام مردم شوش و حتی شهرستان کرخه است که هر دو با جمعیتی بیش از ۲۲۰ هزار نفر، تنها یک بیمارستان دارند.

نمی‌توان این کاستی‌ها را نادیده گرفت، نواقصی که حتی خود جامعه پزشکی نیز بر آن صحه می‌گذارند، مثل پزشکی که اخیرا ویدئوی او منتشر شده بود، همان ویدئویی که در آن گفته بود: «بدبخت‌ها شما پزشک ندارید!» او واقعیت شوش را به ما یادآور شد!

اکنون در چنین شرایطی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش، خبری را تکذیب می‌کند، که می‌تواند به دلیل بازخورد کشوری‌اش، باعث اقناع مسئولان کشور برای گسیل امکانات حداقل در حد آمبولانس، سی‌تی‌اسکن و اکو به شوش شود، همان چیزهایی که مادر تبسم گفت.

تاثیر ویدئوی تبسم و روایت سوزناک مادرش، می‌تواند از صدها نامه‌نگاری سیاسیون، برای جذب امکانات و دیده‌شدن وضعیت شوش، بیشتر باشد، در این شرایط، تکذیب ویدئو، یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی است، به ویژه آنکه، مسئله کمبود امکانات، بر همگان روشن است و این وضعیت کادر درمان و بیماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این تکذیبیه‌ها، بدون پشتوانه تخصص و منطق، تنها باعث سرپوش گذاشتن به کاستی‌ها و محرومیت‌ها می‌شود، این تکذیبیه‌ها را تمام کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=4131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.