• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
1

۳ فرضیه درباره مشاهده گوی درخشان در آسمان خوزستان

  • کد خبر : 3958
  • 17 فروردین 1403 - 3:25
۳ فرضیه درباره مشاهده گوی درخشان در آسمان خوزستان
بامداد امروز جمعه ۱۷ فروردین، مشاهده شیء درخشان در چند نقطه در خوزستان، شهروندان جنوب کشور را شوکه و کنجکاو کرد، صدای جریده با بررسی پدیده‌های مشابه در نقاط مختلف جهان، ۳ فرضیه را درباره این گوی‌های درخشان محتمل می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، بامداد امروز جمعه ۱۷ فروردین، مشاهده شیء درخشان در چند نقطه در خوزستان، شهروندان جنوب کشور را شوکه و کنجکاو کرد، صدای جریده با بررسی پدیده‌های مشابه در نقاط مختلف جهان، ۳ فرضیه «ماژول»، «بقایای سوخت یک موشک» و یا «شهاب‌سنگ» را درباره این گوی‌های درخشان محتمل می‌داند.

براساس گزارش صدای جریده، در ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، چنین پدیده‌ای در کالیفرنیا نیز دیده شد، طبق آنچه که در منابع خبری آمریکا منتشر شده است، در ابتدا گمان می‌شد که این اشیاء نورانی، بارش شهاب سنگ باشد، اما براساس اعلام فرماندهی فضایی آمریکا، این گوی‌های درخشان مربوط به بازگشت ماژول ایستگاه فضایی چینی است که در سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار گرفته بود اما در ۲ روز گذشته وارد جو زمین شده و در محدوده کالیفرنیا تجزیه گشت.

براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شد این زباله فضایی بر فراز اقیانوس آرام تجزیه شود.

ماژول‌ها در واقع کابین‌هایی هستند که یا به عنوان سکونتگاه‌های فضانوردان و یا آزمایشگاه‌هایی برای فعالیت‌های تحقیقاتی آنها عمل می‌کنند.

بر این اساس، احتمال اینکه گوی‌های درخشان در آسمان اهواز، مربوط به زباله‌های فضایی از نوع ماژول باشد، وجود دارد.

همچنین در اسفند ۱۴۰۰، چنین پدیده‌ای در آسمان ایالت آلاسکا نیز مشاهده شد، در همان زمان، وبگاه خبری اسپیس اعلام کرد، این گوی درخشان بقایای سوخت یک موشک چینی بوده که از آسمان عبور می‌کرده است.

همچنین موارد مشابه زیادی در نقاط مختلف جهان دیده شده که بعدها بارش شهاب سنگ تشخیص داده شد.

با این حال، باید منتظر اعلام قطعی مراجع رسمی درباره مشاهده این پدیده در جنوب کشور باشیم، پدیده‌ای که در ابتدا به دلیل احتمال حمله ایران در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، تصور شد که حمله موشکی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.