• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
1

در ۳ طبقه و یک هکتار و ۸۰۰ متر: جزئیاتی درباره پروژه احداث بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کرخه

  • کد خبر : 3901
  • 26 اسفند 1402 - 21:03
در ۳ طبقه و یک هکتار و ۸۰۰ متر: جزئیاتی درباره پروژه احداث بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کرخه
به گفته فرماندار کرخه، اگر اعتبارات به موقع تامین شود، تا ۴ سال آینده، پروژه احداث بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کرخه تکمیل خواهد شد

عارف شریفی صرخه

به گفته فرماندار کرخه، اگر اعتبارات به موقع تامین شود، تا ۴ سال آینده، پروژه احداث بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کرخه تکمیل خواهد شد، محسن ستاری فر در گفت‌وگو با صدای جریده، آغاز عملیات اجرایی این پروژه را اعلام کرد و گفت: پروژه تجهیز کارگاه شده و عملیات اجرایی آن در مساحتی به اندازه یک هکتار و ۸۰۰ متر در حال انجام است. وی همچنین درباره دیگر جزئیات این پروژه افزود: پروژه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کرخه در ۳ طبقه طراحی شده است، این پروژه از آرزوهای دیرینه مردم کرخه  بوده که امیدواریم با همت همگانی در زمان خوبی تکمیل و در خدمت نیازمندیهای درمانی اهالی قرار بگیرد. فرماندار کرخه در ادامه به پیگیری‌های نماینده شوش و کرخه در مجلس اشاره و از اهتمام او و متولیان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز قدردانی کرد و ادامه داد: خدمات قابل توجهی در کرخه انجام شده یا در حال انجام است و امید می‌رود که با همت همه دست‌اندرکاران، این پروژه نیز به شکل مطلوب و در زمان مشخص‌شده به سرانجام برسد و شاهد محرومیت‌زدایی و توسعه روزافزون و همه‌جانبه این شهرستان باشیم. همچنین ستاری‌فر اعتبارات اولیه برای فاز اول این پروژه را ۴۰ میلیارد تومان عنوان و ابراز امیدواری کرد که دیگر اعتبارات مورد نیاز پروژه در بازه‌های زمانی مشخص‌شده، با تلاش مجلس و دولت تامین شود. این توضیحات فرماندار کرخه درباره پروژه‌ای بود که مناقصه آن در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز منتشر شد. پروژه احداث دیوار محوطه بیمارستان ۶۴ تختخوابی که به گفته محمد کعب‌عمیر، موافقت‌نامه ماده ۲۳ آن از طرف رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد و دبیر کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شده است. پیش از این، در دوره نمایندگی سید راضی نوری نیز، پروژه‌ای با این مشخصات کلنگ‌زنی شده بود اما هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت، پروژه‌ای که قرار بود با مشارکت سرمایه‌گذار بومی و دولت احداث شود تا بخشی از آلام و نیازهای درمانی مردم کرخه را برطرف سازد. اما اکنون، مردم کرخه با کلنگ‌زنی یک پروژه دیگر مواجه شده‌اند، بذر امیدی که در دل آنها کاشته شده و در مقابل، نگرانی‌هایی که از تجربه کلنگ‌زنی‌های تکراری و بی‌سرانجام در ذهن دارند. آیا این پروژه‌ که در فاصله ۴۰ کیلومتر با تنها بیمارستان شوش و کرخه قرار دارد، روند تامین اعتبارات و عملیات اجرایی را به درستی طی خواهد کرد، یا به سرنوشتی دیگر پروژه‌هایی که تحرکی لاک‌پشتی دارند، خواهد پیوست؟ این به همت و تلاش همه مسئولان و متولیان باز می‌گردد، چشم جمعیت ۸۰ هزار نفری کرخه به این همت و تلاش مسئولان دوخته شده است، تلاشی که باید خیلی وقت‌ها پیش انجام می‌شد اما به درستی نشد.

به هر حال، از نظر اهالی کرخه و حتی کارشناسان حوزه سلامت و فعالان اجتماعی، در شهرستانی مثل کرخه که دچار پراکندگی بسیار زیاد مسکونی است و تحقق مرکزیت درمانی برای اهالی آن، از نان شب واجب‌تر است، زمان، مهمترین سرمایه‌ای است که نباید آن را تلف کرد، وقتی طلایی که ممکن است باعث نجات جان بسیاری از مردم و کاهش قابل توجه تلفات جاده‌ای و حتی اورژانسی و درمانی شود، مردمی که به علت نبود سرانه تخت بیمارستانی، همه ساله شاهد از دست دادن عزیزان خود بوده و تحمل غم جانکاه فقدان عزیزانشان به علت نداشتن بیمارستان را دیگر ندارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.