• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
2

پیشنهادی به نماینده شوش و کرخه در مجلس دوازدهم: این عادت را متوقف کن!

  • کد خبر : 3828
  • 10 اسفند 1402 - 23:58
پیشنهادی به نماینده شوش و کرخه در مجلس دوازدهم: این عادت را متوقف کن!
انتخابات مجلس دوازدهم، به ایستگاه پایانی خود رسیده و اکثر نمایندگان این دوره، در ساعات ابتدایی دو روز دیگر یعنی شنبه، دوازدهم اسفند‌ماه ۱۴۰۲ معرفی خواهند شد.

پایگاه خبری صدای جریده: در شهرستان‌های شوش و کرخه، انتخابات شور و هیجانی خاص دارد و در روزهای قانونی تبلیغات کاندیداها، ستاد‌های تبلیغاتی، بعضا با جمعیت‌های زیاد و برنامه‌های متنوع جان تازه‌ای هرچند موقت در کالبد شهر دمیدند.

این دو شهرستان یک نماینده خواهند داشت که یا حضور نماینده فعلی برای یک دوره دیگر تمدید خواهد شد و یا شخص جدیدی به بهارستان می‌رود که مسئولیت بسیار سنگینی برای پاسخ به نیاز‌های بی‌شمار این دو شهرستان محروم و غبار روبی از چهره‌ی خسته‌ی آنها خواهد داشت.

مسئولیتی که نمایندگان سابق علی رغم تلاش‌هایشان، نتوانستد به درستی از پس آن بر بیایند و در کسب رضایت عمومی ناکام ماندند.

آسیب‌شناسی دلایل این همه محرومیت در این دوشهرستان نسبت به شهرستان‌های همجوار، میتواند دلایل زیادی داشته باشد که ذکر همه‌ی آن‌ها از حوصله این نوشته خارج است؛ اما یک عادت در تمامی ادوار مجلس توسط نمایندگان شوش و کرخه در حال تکرار است؛ دخالت‌های متعدد در عزل و نصب مسئولان دو شهرستان!

گرچه هرگونه دخالت نمایندگان در عزل و نصب خلاف قانون است، اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این دخالت‌ها به شدت صورت میگیرد و با تغییر هر نماینده شاهد موج فراگیری از تغییرات در کرسی‌های ادارات مختلف شهرستان‌های شوش و کرخه هستیم.

نمایندگان برای این کار تمام انرژی خود و شهر را صرف عزل و نصب میکنند و به قول معروف، کوپن خود را برای کاری میسوزانند که تاثیر چندانی بر توسعه شهر ندارد.

توصیه می‌شود که نماینده دوره دوزادهم، از نشست‌های خود با مسئولان بالادستی خصوصا وزرا، برای گرفتن امتیاز‌های مفیدی همچون احداث شرکت‌های مختلف، بیمارستان و … استفاده کند تا با این سنت شکنی مثبت، قدمی مؤثر برای توسعه این دو شهرستان بردارد./انتهای پیام

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.