• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
2

ظهور غیرمنتظره «داوطلبان نامرئی» در انتخابات ۱۴۰۲

  • کد خبر : 3735
  • 06 بهمن 1402 - 12:04
ظهور غیرمنتظره «داوطلبان نامرئی» در انتخابات ۱۴۰۲
اخیرا ۲ نفر از داوطلبان کم‌فروغ شوش و کرخه، ظهور غیرمنتظره‌‌ای در میدان انتخابات داشته‌ و با حمایت زودهنگام و مشترک از یک «نامزد میانی سادات»، موجودیت سیاسی خود را، بی‌پرده، عریان ساختند.

صدای جریده – عارف شریفی صرخه: کمتر از ۱۰ نفر از ۲۶ داوطلبی که تایید صلاحیتشان برای انتخابات ۱۴۰۲ اعلام شده است، تحرکاتی در میدان دیده می‌شود، از سایر داوطلبان، عملا خبری نیست، حتی شناخت کافی از غالب آنها در افکار عمومی وجود ندارد.

اخیرا ۲ نفر از این داوطلبان کم‌فروغ، ظهور غیرمنتظره‌‌ای در میدان داشته‌ و با حمایت زودهنگام و مشترک از یک نامزد میانی سادات، موجودیت سیاسی خود را، بی‌پرده، عریان ساختند.

طبق بررسی‌ها، این دو داوطلب ارتباط سازمان‌یافته‌‌ای با نامزد مورد حمایتشان نداشته‌ و انگیزه این حمایتشان دقیقا مشخص نیست.

تداوم و افزایش این نوع حمایت‌ها، می‌تواند، موقعیت «این نامزد میانی سادات» را به سطح بالاتری از رقابت برساند و معادلات را تا حدی تغییر دهد.

از طرف دیگر، انتظار می‌رود که دیگر داوطلبان اصطلاحا نامرئی نیز، رفته رفته، فلسفه حضور خود در کارزار انتخابات را با حمایت از نامزدهای مورد نظرشان آشکار سازند.

موقعیت مکانی و زیست این مدل داوطلبان، در نقاط مختلف شهرستان‌های شوش و کرخه به شکل تقریبا متوازن و همسان، پراکنده است، بنابراین برخی از آنها با بهره از ظرفیت مکانی، بقا در میدان رقابت، به نفع نامزد مورد نظرشان را در دستور کار قرار می‌دهند، با این فرضیه که فرصت رای‌آوری را تا حدی از رقیب اصلی او بگیرند.

اما تجربه دوره گذشته انتخابات نشان می‌دهد، این شگردهای سیاسی، نتوانسته تاثیر بسزایی در نتیجه انتخابات ایفا کند، به این دلیل که جریان حمایتی داوطلبان موسوم به نامرئی، اغلبا بدون سازماندهی و شبکه‌سازی انجام شده بود، اما شاید در این دوره، به علت رقابت فشرده و نزدیک داوطلبان، این حمایت‌ها تا حدودی بر نتیجه انتخابات موثر واقع شود، بنابراین باید گوشه‌چشمی به چیدمان آینده داوطلبان نامرئی داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.