• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
3

شوش و کرخه | دیگر خبری از یک غول مهارنشدنی و شکست‌ناپذیر در انتخابات نیست

  • کد خبر : 3697
  • 24 دی 1402 - 15:31
شوش و کرخه | دیگر خبری از یک غول مهارنشدنی و شکست‌ناپذیر در انتخابات نیست
دیگر خبری از پیروزی قبل از سوت پایان نیست، تایید صلاحیت تمام چهره‌های سرشناس شوش و کرخه در انتخابات پیش‌روی مجلس، پیش‌بینی‌ها را بر هم زده و نتیجه قطعی را به روز آخر کشانده است.

صدای جریده – عارف شریفی صرخه: اصلا نمی‌توان کسی را از پیش‌برنده دانست، خبری از پیروزی قبل از سوت پایان نیست، تایید صلاحیت تمام چهره‌های سرشناس شوش و کرخه در انتخابات پیش‌روی مجلس، پیش‌بینی‌ها را بر هم زده و نتیجه قطعی را به روز آخر کشانده است.

روزگاری «سید جاسم ساعدی» و در دوره‌ای «سید راضی نوری»، به غول‌ انتخابات شهره بودند، آنها شکست‌ناپذیر و مهارنشدنی بودند و آرای مردمانی که چشم امید به آینده بهتر داشتند را از آن خود می‌کردند.

اما با ظهور نامزدهای شاخصی همچون سید حسن نجات، ناصر چنانی، سعید پورعبداللهی، غلام علیدادی و جوانان جویای نامی همچون عارف چنانی آرای سنتی و قبیله‌ای متلاشی شده و احتمالا با شدت و ضعف، بین همه تقسیم می‌شود.

البته نشانه‌هایی از پایان عصر «مدعیان سنتی» انتخابات شوش و کرخه، در دوره قبل انتخابات ظاهر شده بود، در انتخابات سال ۹۸، سید راضی نوری با ریزش قابل توجهی از آرای قبلی مواجه شد، آرای محمد کعب عمیر برای پیروزی در انتخابات نیز اختلاف چندانی با نفر دوم و سوم نداشت، او از حمایت سید جاسم ساعدی برخوردار بود که در دوره پیش روی، یکی از رقبای سرشناس او‌ در راه خانه ملت است، از طرفی دیگر، سعید پورعبداللهی نیز به دلیل هم‌قبیله بودن، یک تهدید بالقوه برای کعب‌عمیر به حساب می‌آید.

بنابراین، هیچ کدام از نمایندگان پیشین را نمی‌توان مدعی اصلی در این انتخابات دانست، دیگر داوطلبان شاخص هم به دلایلی هچون سبد آرای مشترک و در‌هم‌تنیدگی پایگاه‌های اجتماعی‌شان، از پیش‌برنده نیستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. شاید باور نکنید، اما این دوره کسی که بیشتر از همه سکوت کرده مثل اژدهایی بلند میشه و تاریخ انتخاباتی شوش رو تغییر میده
    علی میرشکاک رو دست کم نگیرید
    اینها اومدن که برنده باشن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.