• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
2
پایان «پیش ثبت نام» انتخابات مجلس

پیش‌ثبت‌نام ۷۶ نفر در شوش و کرخه / این گزارش تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 1332
  • 16 مرداد 1402 - 23:54
پیش‌ثبت‌نام ۷۶ نفر در شوش و کرخه / این گزارش تکمیل می‌شود
76 نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه شوش و کرخه پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، فرآیند پیش ثبت‌نام از متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از صبح روز دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز شده بود، پایان یافت.

۷۶ داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه شوش و کرخه در انتخابات ۱۴۰۲ پیش‌ثبت‌نام کرده اند، این داوطلبان یکی پس از دیگری در حال اعلام حضور رسمی خود در عرصه رقابت انتخاباتی هستند.

پایگاه خبری صدای جریده به عنوان مرجع اخبار انتخابات، لحظه به لحظه به جزئیات بیشتری از فرآیند پیش‌ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در شوش و کرخه می پردازد.

*سید مجید موسوی در مثلث ائتلاف احتمالی

سید مجید موسوی، دست راست سید راضی نوری و مسئول دفتر او در دوره نهم مجلس شورای اسلامی بود که در دوره دوم نمایندگی نوری، به عنوان مشاور ارشد او نیز معرفی شد.

او در گفت‌وگو با صدای جریده، اولین داوطلب در حوزه شوش و کرخه است که از پیش‌ثبت‌نام خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

سید مجید موسوی را یک ضلع از ائتلاف احتمالی سید راضی نوری و سید حسن نجات عنوان می کنند، برخی نیز او را یک گزینه پوششی برای نوری معرفی می کنند، اما احتمالا او به عنوان یک چهره سیاسی، برای خود یک استراتژی کنار گذاشته باشد.

احتمالا راهبرد موسوی، این است که در این دوره اگر ائتلافی اتفاق نیفتد، شانس خود را با شرکت قطعی در انتخابات به عنوان یک داوطلب محک بزند تا برای انتخابات دوره سیزدهم مجلس با عزمی راسختر پای به عرصه رقابت بگذارد.

این داوطلب با نام کامل سید مجید موسوی جابری از فعالان سیاسی شهرستان‌های شوش و کرخه است که با تحصیلات کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، سالهاست به عنوان کارشناس ناظر سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان نظام مافی شوش فعالیت می‌کند.

او اکنون دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان شوش زیر مجموعه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی است.

از سوابق موسوی می‌توان به مسئولیت دفتر دوره اول  نماینده اسبق سید راضی نوری، پرستار وسوپروایزر بیمارستان نظام مافی، عضو موسسین و هیات مدیره موسسه خیریه امیر المومنین، کارسناس امور دارویی دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی و کارشناس ناظر سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

*فرصت سوزی ناصر چنانی

ناصر چنانی فرصت نقش آفرینی در عرصه سیاسی شهرستانهای شوش و کرخه را در دست دارد، اما تاکنون از این فرصت به نحو احسن استفاده نکرده است، این فرصت سوزی به شکلی است که حتی ممکن است در صفوف حامیانش نیز تزلزل ایجاد کند.

از طرف دیگر، ناصر چنانی، در انتخابات پیش روی، نام چند داوطلب چنانه ای را نیز در فهرست داوطلبان رقابت می بیند، اگر روند به همین شکل ادامه یابد، شکستن آرای ناصر چنانی حتمی خواهد بود.

چنانی از دیگر داوطلبان شاخص نمایندگی مجلس در شوش و کرخه است که در گفت‌وگو با صدای جریده، از پیش‌ثبت‌نام قطعی خود در انتخابات در دو روز آینده خبر داد.

چنانی، معاونت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را در کارنامه دارد، او در دوره قبل انتخابات مجلس، توانست نفر سوم شود، اکنون نیز به عنوان یکی از شانس‌های پیروزی در انتخابات شناخته می‌شود.

*سازماندهی ضعیف سید راضی نوری

سید راضی نوری همچنان یک چهره شاخص سیاسی در شهرستان های شوش و کرخه است، پایگاه اجتماعی نوری، همچنان پابرجاست و او به صورت مداوم در حال نشست و برخاست با هوادارنش است.

اما در صفوف هوادارن سید راضی نوری یک نگرانی وجود دارد و آن، عدم توانانی سرشاخه ها در سازماندهی تشکیلات نوری است، هنوز هم بسیاری از نفرات باتجربه و متبحر مجموعه نوری در انتخابات، به مجموعه کنونی او نپیوسته اند، این می تواند بهترین خبر برای رقبای سید راضی نوری باشد.

در هر حال، نوری در گفتگو با صدای جریده، از انجام پیش ثبت نام خود برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صبح روز سه شنبه ۱۷ مرداد خبر داد.

نوری پزشک و فعال سیاسی – اجتماعی و نماینده ادوار نهم و دهم مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی است.

وی یکی دیگر از شانس های پیروزی در انتخابات پیش روی است، سبد رای او، سید حسن نجات، سید مجید موسوی و ناصر چنانی در نقاطی از شوش و کرخه (تقریبا) مشترک است، بنابراین اگر ائتلافی بین او و حداقل یک یا دو نفر از داوطلبان مذکور با سبد رای مشترک، صورت بگیرد، احتمال پیروزی ِ ائتلاف بسیار بالا خواهد بود.

*خیزش کعب‌عمیر در برابر ریزش

ریزش آرای کعب عمیر، آن چیزی است که از رفتار اجتماعی مردم شوش و کرخه احساس می شود، اما کعب عمیر ممکن است با زیرکی، ورق را به سود خود برگرداند، او احتمالا از یک یا چند گزینه پوششی هم بهره ببرد و حتی به سراغ حلقه های فراموش شده رقبا برود.

نماینده دوره یازدهم مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی مصمم است تا در انتخابات دوره دوازدهم مجلس، رسما به عنوان یک داوطلب حضور داشته باشد.

او کارمند شرکت لوله‌سازی اهواز است، براساس گفته‌هایش در دو دوره قبلی انتخابات، مولف کتاب و مترجم زبان آلمانی است.

کعب عمیر پیش ثبت نام خود را انجام داده است.

*سید حسن نجات به امید ائتلاف

سید حسن نجات یک چهره سیاسی با پایگاه اجتماعی مشخص است، شاید نقطه ضعف او در عدم توسعه تشکیلاتش باشد، برخی هم عدم انعطاف سیاسی را از دیگر شاخصه های منفی اش می دانند. ویژگی هایی که ممکن است به قیمت از دست رفتن رویاهایش در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد.

اما نجات هم جزو کاندیداهای مورد اقبال مردم شوش و کرخه در انتخابات دوره یازدهم مجلس بود، اکنون نیز او یکی از شانس‌های پیروزی در انتخابات عنوان می‌شود.

او از نفرات بارز روحانیت در شوش و کرخه است که در میان حوزه های علمیه قم نیز چهره ای شناخته شده و پرنفوذ به شمار می رود.

تاثیرگذاری روحانیت بر جامعه و وجود منابر بسیار در شهرستان های شوش و کرخه، ممکن است به سود او تمام شود، هیچ یک از داوطلبان چنین فضایی را در اختیار نخواهند داشت.

سید حسن نجات نیز در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پیش ثبت‌نام کرده است.

*دیگر داوطلبان احتمالی مجلس

چهره‌های دیگری در شوش و کرخه وجود دارند که به عنوان داوطلب، در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام کرده اند.

فهرستی از این داوطلبان احتمالی را در ادامه مرور می‌کنیم:

۱. سعیدپورعبدالهی:

سعید پورعبداللهی، معلم و مدیر با تجربه آموزش و پرورش که چند سالی معاونت توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شوش را نیز در کارنامه دارد، در انتخابات پیشروی مجلس، فرآیند پیش‌ثبت‌نام خود را کامل کرد.

۲. بیژن چگنی:

پیش ثبت نام کرده است

۳۔‌ حمید خادم مسجدی:

پیش ثبت نام حمید خادم مسجدی نیز انجام شد تا او یکی از داوطلبان مجلس لقب بگیرد.

۴. مهشید آزادی

خانم مهشید آزادی هم در گفت و گو با خبرنگار صدای جریده از تکمیل فرآیند پیش‌ثبت‌نام خود خبر داد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد امور درمان است. این بانوی شوشی، بازرس وناظر مراکز روستایی و کارشناس ناظر بیمارستان و موسسات شهرستان های شوش وکرخه می‌باشد. او همچنین در دو دوره عضو شورای اسلامی شهر بوده‌است.از دیگر سوابق خانم مهشید آزادی میشود به مدیریت شرکت حمل و نقل شهاب کوثر و عضویت در نظام پرستاری و نظام روانشناسی، اشاره کرد.

۵. راضیه هاشمیان:

پیش ثبت نام کرده است

۶. شهرام کرد

پیش ثبت نام کرده است

۷. موسی سواحلی:

موسی سواحی هم در گفت‌وگو با خبرنگار صدای جریده، از انجام فرآیند پیش‌ثبت‌نام در انتخابات خبر داد.

۸.  احمد چنانی:

پیش ثبت نام کرده است

۹. حمید ظریف خسرج:

پیش ثبت نام کرده است

۱۰. خالد بیت اسماعیل:

بیت‌اسماعیل نیز پیش‌ثبت‌نام خود را در وقت قانونی انجام داده است.

۱۱. جاسم بیت اسماعیل:

بیت‌اسماعیل نیز پیش‌ثبت‌نام خود را در وقت قانونی انجام داده است.

۱۲. عبدالجلیل بیلاوی:

هنوز خبری از پیش ثبت نام این عضو سابق شورای شهر نشده است، او در گفتگو با صدای جریده، برای پیش ثبت نام تردید داشت.

۱۳. کریم  حجازی:

پیش ثبت نام خود را اعلام نکرده است

۱۴. خالد یادگاری:

پیش ثبت نام کرده است

۱۵. سید محمدجواد هاشمی نژاد:

پیش ثبت نام کرده است

۱۶. عارف چنانی:

عارف چنانی در گفتگو با صدای جریده، از انجام پیش ثبت نام قطعی خود در روز چهارشنبه خبر داد، چنانی معلم است، در کارنامه او، از مدیریت مدارس ابتدایی و متوسطه تا مسئولیت روابط عمومی، دهیاری، مدیریت کانون های فرهنگی، رئیس هیئت مدیره شرکت مسافرت هوایی دیده می شود.

چنانی همچنین دبیر و عضو بیش از ۵۰ کمیته و کارگروه در خوزه های فرهنگی، سلامت، اجتماعی، اداری و … را بر عهده داشته است.

۱۷٫ سید جاسم ساعدی:

پیش ثبت نام کرده است

۱۸٫ سید رحیم احمدی:

پیش ثبت نام کرده است

۱۹٫ احمد بریمی عبدالخانی:

پیش ثبت نام کرده است

۲۰٫ مهدی عارف:

پیش ثبت نام کرده است

۲۱٫ فاخر عبدالخانی:

پیش ثبت نام کرده است

۲۲٫ عبدالواحد کعب:

پیش ثبت نام کرده است

۲۳٫ غلام علیدادی:

پیش ثبت نام کرده است

۲۴٫ عادل حیدری:

پیش ثبت نام کرده است

۲۵٫ جعفر رستمی

پیش ثبت نام کرده است

۲۶٫ سجاد اسدی مهر

پیش ثبت نام کرده است

۲۷٫ خانم رشیدی

پیش ثبت نام کرده است

۲۸٫ وحیده کعب عمیر

پیش ثبت نام کرده است

۲۹٫ علی بهادر زاده

پیش ثبت نام کرده است

۳۰٫ سید عیسی موسوی

پیش ثبت نام کرده است

۳۱٫ نبی طالبی

پیش ثبت نام کرده است

۳۲٫

به گزارش صدای جریده، این گزارش تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=1332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.