• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

دستور فرماندار شوش برای توسعه و مقاوم سازی سیل بندهای حاشیه دز

  • کد خبر : 981
  • 26 فروردین 1402 - 10:51
پس از بازدید سرپرست فرمانداری شوش از سیل بند روستای شخ فندی و شهر حر، مقرر شد تا طول دیواره ساحلی روستای فندی، توسعه یافته و نقاط آسیب دیده سیل بندهای حاشیه این رودخانه نیز ترمیم شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، یک ماه پیش بود که جلسه بررسی آخـرین وضعیت سیل بنده روستای شیخ فنـدی در بخش مرکزی شوش برگزار شد، سیل بندهای محدوده شهر حر نیز در نزدیکی این منطقه و شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه قرار دارد.

با هر بار افزایش خروجی از سد دز، این سیل بندها به شدت در معرض پیشروی رودخانه قرار می گیرند، در بارش های اخیر ( نیمه دوم فروردین ۱۴۰۲ ) نیز پس از افزایش خروجی رودخانه که به بیش از هزار متر مکعب نیز رسید، سیل بند فندی و شهر حر در نقاطی، دچار آسیب هایی شدند.

عیدانی، سرپرست فرمانداری شوش، برای بررسی دوباره وضعیت این سیل بندها، به صورت میدانی در منطقه حضور یافت، وی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش نیز هست و به همین جهت دستورات وی در این حوزه، لازم الاجراست.

عیدانی پس از بازدید و مشاهدات عینی، دستور داد تا شهرداری حر با مشارکت راهداری، امور آب منطقه غرب خوزستان و معاونت پشتیبان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، نقاط حساس و آسیب دیده از این سیل بند را ترمیم و مقاوم سازی کنند.

وی همچنین دستور داد تا طرح احداث و امتداد دیواره ساحلی روستای شیخ فندی از سوی اداره امور آب منطقه غرب خوزستان تنظیم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.