• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0
اعلام شهرهای گردش‌پذیر خوزستان در نوروز ۱۴۰۲

شهر پرجاذبه اما محروم شوش پنجم شد

  • کد خبر : 920
  • 23 فروردین 1402 - 14:05
شهر پرجاذبه اما محروم شوش پنجم شد
نتیجه عملکرد شوش در جذب مسافران نوروزی، رتبه پنجم خوزستان بود

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، نتیجه عملکرد شوش در جذب مسافران نوروزی، رتبه پنجم خوزستان بود، رتبه‌ای ناامیدکننده که نشان می‌دهد، وجود جاذبه‌های تاریخی و باستانی به تنهایی نمی‌تواند، شوش پرآوازه را از نظر تعداد جذب گردشگر، بر بام خوزستان برساند.

شوش، بعد از شوشتر، دزفول، اندیکا و ایذه و با یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۱۵۰ نفر مسافر نوروزی، پنجمین شهر خوزستان است که بیشترین گردشگر را در نوروز ۱۴۰۲ جذب کرده است.

این آماری است که اداره کل گردشگری خوزستان از نظر تعداد حضور مسافران نوروزی در شهرهای مختلف خوزستان اعلام کرده است.

این رتبه شوش درحالی است که هیچ شهری در خوزستان قابل مقایسه با این کهن‌شهر از نظر تعداد جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و خدادادی با دو اثر ثبت شده جهانی در فهرست یونسکو، موزه، قلعه، سه رودخانه، طبیعت زیبا، حرم دانیال نبی و بقعه دعبل خزاعی و وجود جاذبه‌های دیگر نیست.

اما در عین حال چیزی که این جاذبه‌ها را تحت شعاع قرار داده، میزان محرومیت شوش از نظر امکانات است، به عبارتی دیگر شوش از نظر زیرساخت‌ها، امکانات گردشگری، اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی قابل مقایسه با دیگر شهرهای گردشگری خوزستان نیست، این شهر باستانی، از نظر امکانات گردشگری، جزو محرومترین شهرهای خوزستان به شمار می‌رود.

اینجاست که باید درباره توصیه‌های سفیر سوئیس در تهران که سالها پیش به شوش سفر کرده بود، تامل کرد، جایی که گفته بود، اگر در شوش با این همه جاذبه تاریخی‌اش، هتل، اقامتگاه‌ها، فرهنگسراها و امکانات گردشگری احداث نشود، در جذب گردشگر دچار مشکل خواهد شد!

این توصیه را سفیر هند هم داده بود، حتما سفیر استرالیا هم که چند روز پیش از شوش بازدید کرد نیز، در این زمینه حرفهایی زده باشد، توصیه‌هایی که مردم شوش سالهاست به عنوان مطالبه عمومی از متولیان میراث فرهنگی و مدیریت شهری دنبال می‌کنند اما نتیجه‌ای موثر به چشم ندیده‌اند.

اخیرا محمود عیدانی فرماندار شوش هم نسبت به نبود امکانات گردشگری در این شهرستان واکنش نشان داد و گفت: شهرستان تاریخی و گردشگری شوش به دلیل داشتن آثار و بناهای تاریخی ملی و جهانی همواره مقصد گردشگری مسافران داخلی و خارجی است اما متاسفانه برای اسکان گردشگران هتل و محل اسکان مناسبی وجود ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.