• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

فرماندار شوش: شهرستان گردشگری شوش هتل ندارد

  • کد خبر : 611
  • 03 فروردین 1402 - 13:38
فرماندار شوش: شهرستان گردشگری شوش هتل ندارد
فرماندار شهرستان شوش با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد هتل است گفت: منطقه تاریخی شوش برای میزبانی مسافران و گردشگران به ویژه برای اسکان توریست‌های خارجی نیازمند هتل است.

صدای جریده – محمود عیدانی پنجشنبه در این ارتباط بیان کرد: شهرستان تاریخی و گردشگری شوش به دلیل داشتن آثار و بناهای تاریخی ملی و جهانی همواره مقصد گردشگری مسافران داخلی و خارجی است اما متاسفانه برای اسکان گردشگران هتل و محل اسکان مناسبی وجود ندارد.

وی بر ضرورت سرمایه گذاری و احداث هتل های مناسب برای جذب گردشگران بیشتر در شهرستان شوش تاکید کرد و گفت: از سرمایه گذارانی که برای ساخت هتل در این شهرستان اعلام آمادگی کنند حمایت می شود.

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی برای محافظت از آثار باستانی تمهیدات لازم را دیده است اظهار داشت: از تمامی مردم و گرشگران در خواست داریم در بازدید از آثار تاریخی حساسیت و دقت لازم را داشته باشند تا آسیبی به میراث این شهرستان وارد نشود.

وی در ادامه با اشاره به آمار مسافران راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس این شهرستان بیان‌کرد: ۸۰ هزار مسافر راهیان نور در ایام نوروز تاکنون از یادمان فتح المبین و پنج هزار مسافر نیز از یادمان فکه شهید آوینی بازدید کردند.

عیدانی با بیان اینکه ۳۰ مدرسه در شهرستان شوش برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است ادامه‌داد: تا کنون سه هزار و ۵۰۵ نفر مسافر در قالب ۷۱۰ خانواده در ستادهای اسکان آموزش و پرورش این شهرستان مستقر شدند .

فرماندار شهرستان شوش افزود: در این مدت ۴۰۳ هزار نفر مسافر نوروزی از جاذبه های مذهبی، فرهنگی و گردشگری شوش بازدید کرده‌اند که تا پایان ایام نوروز این رقم چند برابر خواهد شد.

شهرستان تاریخی شوش یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که با داشتن آثار تاریخی ملی و جهانی و ۲ یادمان های دفاع مقدس همه ساله مورد هدف گردشگران داخلی و خارجی است.

شهرستان شوش با جمعیت بیش از ۲۳۶ هزار نفر در شمال غرب خوزستان قرار دارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.