• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
0

سکان پایگاه‌ میراث‌جهانی شوش در دستان علی بویری

  • کد خبر : 552
  • 24 اسفند 1401 - 18:47
سکان پایگاه‌ میراث‌جهانی شوش در دستان علی بویری
علی بویری با حفظ سمت سرپرست پایگاه میراث جهانی شوش شد.*

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، مدیر اداره میراث فرهنگی شوش با حفظ سمت، سرپرست پایگاه میراث جهانی این شهرستان شد تا مسئولیت کامل میراث فرهنگی شهرستان را بر دوش خود احساس کند.

علی بویری در حالی به این سمت منصوب شده، که در سال های اخیر انتقادات زیادی از ناحیه مردم متوجه نحوه عملکرد پایگاه جهانی شوش و اداره میراث فرهنگی شده است.

جلوگیری از عمران و توسعه شهرستان، مهمترین انتقاد شهروندان از میراث فرهنگی و پایگاه جهانی است، انتقاد دوم، عملکرد ضعیف در حوزه حفاظت از محوطه های باستانی و تاریخی شهرستان است، انتقاد بعدی نیز به وضعیت گردشگری شهرستان و همچنین وضعیت زیرساخت های گردشگری است.

کم توجهی متولیان میراث به حوزه فرهنگ اقوام و میراث معنوی نیز مورد نقد فعالان اجتماعی است، بویری در این شرایط مسئولیت اداره میراث و پایگاه جهانی شوش را قبول کرده است، شرایطی که باید مشکلات ساختاری را بر آن افزود، کمبود امکانات، کمبود نیروی انسانی و … نشان می دهد که عملکردها در این اداره و پایگاه، نمی تواند به عنوان یک عملکرد خوب ارزیابی شود.

با این وجود، رضا سامه مدیر‌کل امور پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، علی بویری، رئیس فعلی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوش منصوب کرد.

در حکم صادرشده توسط مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی آمده است: جناب آقای علی بویری، نظر به مراتب شایستگی‌ها و تجارب جناب‌عالی، به استناد تبصره ۲ بند ۳-۲-۴ ماده ۳ نظام‌نامه پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، پیرو پیشنهاد مدیرکل محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان و همچنین مصوبه کمیته انتصابات مدیران پایگاه های کشور، به موجب این حکم به سمت سرپرست پایگاه‌ میراث‌جهانی شوش منصوب می‌شوید.

پیش از این از سال ۹۷، بیژن حیدری زاده مسئولیت پایگاه میراث جهانی شوش را بر عهده داشت.

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.