• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0

کمبود اعتبارات مهمترین دغدغه شهرداری شوش

  • کد خبر : 298
  • 18 شهریور 1401 - 20:20
کمبود اعتبارات مهمترین دغدغه شهرداری شوش
شهردار شوش در گفت‌وگو با صدای جریده تنها چند رو قبل از پرداخت عوارض الایندگی به حساب شهرداری، از مشکل اعتبارات مالی، بعنوان دغدغه بزرگ این شهرداری نام برد و گفت: قیر تنها ۵۰ درصد از هزینه آسفالت است، برای تامین مصالح و اجرای آسفالت، نیاز به تامین اعتبارات داریم.

به گزارش صدای جریده، عمر مفید آسفالت در اغلب خیابان‌های شهر شوش به پایان رسیده است، معابر خاکی در محله‌های جدید شهر نیز در انتظار آسفالت به سر می‌برند، زخم کهنه شبکه‌ فاضلاب هم هر از چند گاهی در خیابان‌ها سر باز می‌کند تا نیاز شهر به آسفالت بیشتر شود!

این تنها بخشی از نیاز شهر شوش به شهرداری است، نیازی که تحت تاثیر کمبود منابع مالی قرار گرفته و لا‌کپشتی و کُند برطرف می‌شود.

شهردار شوش نیز با صدای جریده هم‌نظر است، او در گفت‌وگو با این پایگاه خبری گفت: قیر تنها ۵۰ درصد هزینه آسفالت است، مصالح، کارخانه، حمل و اجرای پروژه نیز ۵۰ درصد دیگر هزینه‌های آسفالت است که مستلزم تامین اعتبارات می‌باشد.

به گفته سید عبدالحسین حسینی، این شهرداری ماهانه ۷ میلیارد تومان به کارکنانش حقوق پرداخت می‌کند، در حالیکه ارزش افزوده‌ای که دریافت می‌کند ۴ میلیارد تومان است، ۳ میلیارد دیگر برای دستمزد کارگران نیز از اعتبارات داخلی تامین می‌شود.

او در ادامه به مقایسه اعتبارات اختصاص داده شده به شهرهای دیگر با شوش اشاره کرد و افزود: ارزش افزوده در برخی شهرها چندین برابر از شوش بیشتر است.

اظهارات شهردار شوش نشان می‌دهد که این‌ سازمان از نظر مالی آسیب‌پذیر شده و قدرت رفع نیازهای اولیه و مهم شهر را به طور کامل و فوری ندارد.

به عبارتی دیگر مهمترین دغدغه شهردار شوش برای تحقق اهداف شهرداری، کاهش نقدینگی و کمبود اعتبارات است.

مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و افزایش سهم شوش از محل اعتبارات ارزش‌افزوده می‌تواند اندکی از مشکلات پیش روی شهرداری را برطرف کند، سازمانی که درگیر بدهی‌های دوره‌های گذشته هم هست.

این وضعیت در شهرداری شوش باعث شده تا حتی آسفالت معابر خاکی محله‌های جدید شهر نیز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد، به این دلیل که قیر اختصاص یافته به شهرداری از سوی دولت، برای بهسازی بافت فرسوده بوده و اختصاص به معابر خاکی ندارد.

شهردار شوش در این ارتباط گفت: قیر از دو محل برای شوش تامین شد، محل اول از بافت فرسوده است که باید برابر با این طرح و طبق لیست تایید شده در دفتر فرمانداری و استاتداری اجرا شود.

حسینی افزود: محل دوم از سازمان شهرداری‌های کشور است که به مناطق کم‌برخوردار و کوچه‌های خاکی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این اقدام ما در آسفالت معابر، براساس ظرفیت لوجستیکی و قانونی است، ادامه داد: اولین اقدامی که در شروع مسئولیتم در شوش انجام دادم، تصویب بافت فرسوده شهر بود که اغلب مناطق شهر را در بر میگیرد.

وی مشکلات زیرساختی را از عوامل هدررفت منابع شهرداری عنوان کرد و افزود: در سه حوزه آب خام، دفع‌ آب‌های سطحی و دفن بهداشتی پسماندهای شهر، متاسفانه یا مطالعات از گذشته انجام نشده و یا اگر شده، ناقص و یا دیر انجام شده و همین مسئله باعث شده تا شوش از اعتبارات دولتی در این سه حوزه محروم شود.

حسینی، تجهیزات موتوری برای آسفالت را از دیگر مشکلات شهرداری برای پیشبرد اهداف آن عنوان کرد و یادآور شد: برای آسفالت معابر فرسوده در مناطقی مانند کوی ابوذر، به دستگاه گریدر برای رگلاژ و تسطیح نیاز است، متاسفانه گریدر شهرداری دچار مشکل است.

با این وجود، شهردار شوش امیدوار است که با توجه به ذخایر قیری که در اختیار دارد، بتواند تا پایان سال، ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر را آسفالت کند.

به گزارش صدای جریده، آسفالت تنها یکی از دغدغه‌های شهروندان شوش است، پرداخت منظم حقوق کارکنان شهرداری، افزایش امکانات دفع زباله‌های شهری برای تحقق شهر پاک، افزایش و توزیع متوازن امکانات رفاهی در پارک‌ها و بوستان‌ها، رفع پدیده سد معابر و بساط‌فروشی و مقابله با تکدی‌گری از دیگر خواسته‌های شهروندان است که مجموعه‌ای از مطالبات اولیه و بدیهی را تشکیل می‌دهند!

اکنون با پرداخت بودجه عوارض الایندگی به حساب شهرداری، مشکل اعتبارات این شهرداری هم تا حد بسیار زیادی برطرف شده است، حداقل دیگر شهرداری دغدغه مالی برای پرداخت حقوق کارکنان و رسیدگی به حداقل ها و بدیهیات شهر را نخواهد داشت

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.