• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
0

زخم کهنه در مرکز شهر شوش/میدان تخریب شده هفتم تیر در آستانه عید نوروز

  • کد خبر : 16
  • 09 بهمن 1400 - 9:44
زخم کهنه در مرکز شهر شوش/میدان تخریب شده هفتم تیر در آستانه عید نوروز
سرنوشت پروژه بازسازی میدان یادمان شهدای هفتم تیر در مرکز شهر شوش همچنان برای شهروندان نامشخص است.

به گزارش صدای جریده، در مرکز شهر شوش و نقطه ای که میدان یادمان شهدای هفتم تیر عنوان می شود، اخیرا توسط شهرداری تخریب شد تا بازسازی شده و جلوه زیباتری به این نقطه مهم از شهر ببخشد، اما درست چند ساعت پس از آنکه لودر به جان میدان بیفتد، تردیدها در میان افکار عمومی نسبت به این پروژه آغاز شد.

برخی از شهروندان معتقدند شهرداری از نظر مالی، شرایط لازم برای اجرای یک پروژه جدید عمرانی را ندارد چرا که بدهی دارد و حقوق کارگرانش را نیز به سختی پرداخت می کند، با این تفاسیر یک سازمان بدهکار و با این وضعیت بدهی، چگونه می تواند، یک پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریالی که حتی شاید در فرایند تکمیل هزینه های بیشتری را بر پیکره نحیف آن تحمیل کند، را اجرا کند.

برخی نیز تخریب این پروژه را عجولانه و بدون کارشناسی لازم می دانند، آنها معتقدند که کسب مجوز از میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط، لازمه انجام پروژه های جدید است، آنها تجربه دیگر پروژه های نیمه تمام مانند پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر شوش و همچنین پروژه فرهنگسرا را مثال می زنند که پس از کلنگ زنی و در نیمه راه با مشکل اخذ مجوز رو به رو شدند.

در مقابل بخشی دیگر از افکار عمومی، معتقدند، تعریف و اجرای پروژه جدید، با اظهارات رئیس شورای شهر شوش و شهرداری همخوانی ندارد، آنها برای توضیح این موضوع میگویند، شهرداری و شورای شهر، از چابک سازی بدنه شهرداری و همچنین کاهش هزینه ها سخن به میان می آورند، اما در عمل می بینیم که میدان یادمان شهدای هفتم تیر را بعنوان یک پروژه فعال کرده و مشخص نیست برای مدیریت این پروژه مهم که به نوعی چشم انداز شهر شوش به شمار می رود، قرار است چه کار کنند؟

احتمال کج سلیقگی و اجرای طرحی که با هویت اجتماعی وباستانی و تاریخی شوش همخوانی نداشته باشد، از دیگر نگرانی های شهروندان است.

شهر شوش در آستانه سال جدید، همچنان دچار نارسایی عمرانی است، امکانات این شهر مهم و پرآوازه، برای گردشگران مطلوب نیست و به نظر می رسد مدیریت شهری توان ترمیم نارسایی های این شهر و افزایش امکانات و زیرساختهای گردشگری را ندارد، این واقعیتی است که آینده گردشگری این شهر کهن را با تردید جدی مواجه میکند.

از ورودی شهر تا کناره ها و حتی مرکز شهر، پروژه های نیمه تمام نمایان هستند، هرچند در ساماندهی ورودی های شهر فضای سبز توسعه بافته و مکانی برای شب نشینی های شهروندان شده، اما در مقابل انبوه مشکلات دیگر عمرانی چندان به چشم نمی اید، مشکلاتی همچون آسفالت حفاری شده در نقاط مختلف به ویژه در محدوده میدان بسیج و موضوع بازسازی ویندی پارک، پروژه های نیمه تمام همچون پروژه پارکینگ، و مشکلات مسکن مهر و …، شهر شوش را به یک موجود بیمار و زخمی تبدیل کرده است.

به گزارش صدای جریده، میدان هفتم تیر که میدان دعبل خزاعی نیز عنوان می شود، در سالهای نه چندان دور نیز با حواشی و تصمیمات عجیبی همراه بود، در زمانی مجسمه دعبل خزاعی در این نقطه جانمایی شده بود که بعدها و شبانه و بدون اطلاع قبلی و ارائه دلیلی منطقی، مجسمه از جا کنده شد و پس از آن به آستانه دعبل خزاعی و بعدها در انباری ماند و در نهایت آسیب دید و از بین رفت.

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=16

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.