• امروز : شنبه - ۲۴ شهریور - ۱۴۰۳
0

تصاویری از شهر شوش در دهه ۳۰ و ۴۰

  • کد خبر : 4352
  • 09 شهریور 1403 - 13:58
تصاویری از شهر شوش در دهه ۳۰ و ۴۰
شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم، از شناخته‌شده ترین شهرهای جهان، پایتخت چند هزار سالهٔ تمدن عیلام و همچنین پایتخت زمستانی شاهنشاهی هخامنشی بوده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم، از شناخته‌شده ترین شهرهای جهان، پایتخت چند هزار سالهٔ تمدن عیلام و همچنین پایتخت زمستانی شاهنشاهی هخامنشی بوده‌ است.

شوش در سال ۶۴۰ پیش از میلاد توسط آشور بانیپال، پادشاه امپراتوری نو آشوری، ویران گردید، در دوره اسلامی، این شهر بار دیگر شکوه گذشته خود را از نو بازسازی کرد و تا قبل از حملهُ مغول بسیار آباد بود و مردمان زیادی در آن زندگی می‌کردند و تنها بعد از حملات ویرانگر مغول بود که قابلیت سکونت شهر کمتر می‌شود به حدی که در دوره ای تبدیل به دشتی متروکه گردید.

اما با باز شدن پای جهانگردان و کاوشگران باستان شناس، رفته رفته توجهات به این شهر بیشتر شد، وجود بارگاه پیامبر دانیال (ع) نیز بر شکل گیری شهر نوین شوش در کنار عوامل دیگر، بی تاثیر نبود. تا آن زمان و پیش از تاسیس شهر نوین شوش، دشت شوش محل زندگی قبایل بود، به همین جهت است که قدمت برخی روستاهای شوش از شهر نوین را بیشتر می دانند.

در ادامه تصاویری از شهر شوش در اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ شمسی را مشاهده می کنید، این تصاویر را ولی اله سیستانی از شهروندان آن دوره این شهر ثبت کرده است:

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=4352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.