• امروز : شنبه - ۲۴ شهریور - ۱۴۰۳
1

زباله هایی که در خوزستان دود می شوند/ آلودگی هوا در شرجی و گرما!

  • کد خبر : 4301
  • 02 شهریور 1403 - 12:48
زباله هایی که در خوزستان دود می شوند/ آلودگی هوا در شرجی و گرما!
عادت به سوزاندن در خوزستان پایانی ندارد، از سوزاندن باقی مانده محصولات کشاورزی تا آتش زدن زباله، همچنان، یک تهدید جدی برای سلامت عمومی و محیط زیست برشمرده می شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، عادت به سوزاندن در خوزستان پایانی ندارد، از سوزاندن باقی مانده محصولات کشاورزی تا آتش زدن زباله، همچنان، یک تهدید جدی برای سلامت عمومی و محیط زیست برشمرده می شود.

از دزفول به صدای جریده گزارش شده است که در جاده ماهور برنجی شبانه زباله ها را آتش می زنند و دود ناشی از آن به شهر سیاه منصور خیمه میزند، یکی از اهالی در پیامی نوشت: در شرایطی که برق منازلمان قطع می شود، و در شرجی و گرمای طاقت فرسایی که وجود دارد، این دود زباله، بلای جانمان شده است، این وضعیت را تصور کنید، غیرقابل تحمل است!

در کمربندی اندیمشک در جاده شهدا نیز وضعیت مشابهی مخابره شده است، در شوش نیز در محورهای دوار، غیب و چعب زباله سوزی گزارش شده است، از پیامهای شهروندان مشخص می شود که این پدیده در طول سال ادامه داشته و اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نشده است.

آل کثیر از دوستداران محیط زیست به صدای جریده می گوید: هر روز هنگام عبور از سطح شهر شاهد سوزاندن زباله ها در کنار خیابان ها، جاده ترانزیتی و کوچه پس کوچه های حاشیه شهر هستیم، دود حاصل از این آتش زدنها، به محیط زیست و فضای شهر منتقل می شود و زندگی را برای همه سخت می کند.

اما در کلانشهر اهواز و به ویژه در حاشیه آن، علی رغم شکایات چند باره محیط زیست، همچنان گزارش هایی از زباله سوزی مخابره می شود، در شهرستان کارون و در قلعه چنعان نیز و در امتداد کانال کمربندی، دود حاصل از سوزاندن زباله، فضای منطقه را آلوده میکند.

به گزارش صدای جریده، سوزاندن زباله به تولید گازهای سمی از جمله دی اکسین منجر می شود، فرهنگ سازی و توجه به اهمیت بازیافت زباله و برخورد قانونی می تواند عاملی بازدارنده در برابر این پدیده خطرناک باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=4301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.