• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
0

اعزام ناوگان هوایی در صورت تداوم حریق در جنگل‌های خوزستان

  • کد خبر : 4231
  • 18 تیر 1403 - 12:06
اعزام ناوگان هوایی در صورت تداوم حریق در جنگل‌های خوزستان
آتش سوزی های گسترده در بیشه ها و جنگل های خوزستان بخش قابل توجهی از پوشش درختان منطقه را در روزها و هفته های اخیر به خاکستر تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، آتش سوزی های گسترده در بیشه ها و جنگل های خوزستان بخش قابل توجهی از پوشش درختان منطقه را در روزها و هفته های اخیر به خاکستر تبدیل کرده است.

این در حالی است که حریق در جنگل های کرخه، در روزهای اخیر ( تیر ۱۴۰۳) شدت بیشتری گرفته و دوستداران محیط زیست و بومیان منطقه را به شدت نگران ساخته است.

«حسین ظفری» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره مهار آتش در منطقه کرخه و سایر مناطق استان خوزستان گفت: در روز گذشته در شهرهای اندیمشک و شوش از صبح درگیر آتش‌سوزی بودیم، البته بخشی از این آتش‌سوزی‌ها نیز در کرخه بوده است. در شهرهای اندیمشک و شوش به دلیل اینکه مناطق صعب‌العبور بود، دسترسی نیروی انسانی به مناطق صعب‌العبور مقداری سخت بود و اطفاء حریق در این مناطق از روز گذشته ادامه دارد. امروز صبح از سوی مسئولان استانی به ما اعلام شد که در بخش‌هایی از اندیمشک و شوش و بخشی‌هایی از کرخه آتش مهار شده و تحت کنترل است.

وی ادامه داد: قرار بود که اگر این آتش‌سوزی ادامه داشته باشد از ناوگان هوایی نیز برای اطفاء استفاده کنیم، البته روز گذشته از سمت مسئولان استانداری به ما اعلام شد که چنانچه امروز هم در این مناطق با شدت و وسعت آتش‌سوزی مواجه باشیم، ناوگان هوایی برای آن‌ها اعزام شود، از صبح امروز دوباره از سوی مسئولان استانی به ما اعلام شد که آتش‌سوزی تحت کنترل است و نیازی به اعزام ناوگان هوایی نیست و قرار شد تا ظهر به ما اطلاع دهند که آتش‌سوزی به صورت مجدد کنترل شده است یا به دلیل گرمای هوا و گرد و غبار و بادی که در این مناطق داریم دوباره شعله‌ور شده است چنانچه در اطلاع‌رسانی بعدی از سوی استانداری به ما اعلام شود که آتش همچنان ادامه دارد از پوشش ناوگان هوایی برای اطفاء آتش استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=4231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.