• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
0

بوی امید در جاده هلالی شوش: آیا غبار محرومیت از روستای «دوار» پاک می شود؟

  • کد خبر : 4071
  • 07 خرداد 1403 - 22:56
بوی امید در جاده هلالی شوش: آیا غبار محرومیت از روستای «دوار» پاک می شود؟
صدای پای 2 پروژه، بوی امید را در «دوار» دمیده است، روستایی که در حوزه های مختلف، نیازمند رسیدگی و توجه بیشتر است، حتی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نیز، اهالی انتظار دارند، مجسمه شهیده فرحه دبات در ورودی دوار جانمایی شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، در ضلع غربی شهر شوش، جاده ای هلالی وجود دارد که به آن دوار می گویند، در محدوده این جاده، روستایی به همین نام قرار دارد که در طول جنگ تحمیلی، محلی مطمئن برای خدمات رسانی مردم بومی منطقه به رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است.

شهیده «فرحه دبات»، شاخص ترین چهره اهالی دوار در دوران جنگ است، این بانو که نماد ایستادگی و فداکاری لقب گرفته، برای رزمندگان نان می پخت، این بانو در بمباران مستقیم دشمن به شهادت رسید، از آن روز تاکنون، دوار را با نام این بانو می شناسند، روستایی که هر چند چسبیده به ضلع غربی شهر شوش است، اما در محرومیت گرفتار شده و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

با این حال، رسانه های خبری همواره، وضعیت این روستا و مشکلاتش را انعکاس داده اند، این فعالیت های خبری، موجب شد تا مسئولان، دست به کار شوند و برای تعریف پروژه و جذب اعتبارات، قدم های محکمی بردارند.

ایمن سازی جاده هلالی دوار تا پل شهید ناجیان، اولین پروژه ای است که به نظر آماده عملی شدن است، پیمانکار این پروژه مشخص شده است و قرار است که در عرض یک ماه تا پایان خرداد ۱۴۰۳، این پروژه تکمیل شود، این وعده ای است که فرماندار داده است.

از طرف دیگر، اصلاح شبکه برق بلوار اصلی این روستا نیز در روزهای اخیر ( خرداد ۱۴۰۳) انجام شده است تا بالاخره یکی دیگر از مشکلات این روستا به نحوی حل شود.

صدای پای این ۲ پروژه، بوی امید را در این روستا دمیده است، روستایی که در حوزه های مختلف، نیازمند رسیدگی و توجه بیشتر است، حتی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نیز، اهالی انتظار دارند، مجسمه شهیده فرحه دبات در ورودی دوار جانمایی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=4071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.