• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
1

حسینی‌محراب؛ پنجمین استاندار بازدیدکننده در چهارراه شوش!

  • کد خبر : 4019
  • 28 اردیبهشت 1403 - 14:51
حسینی‌محراب؛ پنجمین استاندار بازدیدکننده در چهارراه شوش!
استاندار خوزستان روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت در بدو ورود در چهارراه ورودی شهر شوش توقف کرد تا پس از مقتدایی، شریعتی، سلیمانی و خلیلیان، به پنجمین استانداری تبدیل شد که از پروژه نیمه‌تمام پل روگذر نظام مافی و همچنین از چهارراه پرترافیک ورودی شهر شوش بازدید کرده است.

صدای جریده – عارف شریفی صرخه: استاندار خوزستان روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت پس از حضوری چند ساعته در شهرستان کرخه، به شوش سفر کرد. او در بدو ورود در چهارراه ورودی شهر شوش در محدوده جاده ترانزیتی شوش – اهواز توقف کرد، بدین ترتیب حسینی‌محراب، پس از مقتدایی، شریعتی، سلیمانی و خلیلیان، به پنجمین استانداری تبدیل شد که از پروژه نیمه‌تمام پل روگذر نظام مافی و همچنین از چهارراه ورودی شهر شوش بازدید کرده است.

این پروژه‌های ترافیکی، تحت عنوان تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر شوش شناخته می‌شوند، عملیات اجرایی پروژه نظام مافی پس از یک وقفه‌ چند ساله، مجددا در سال گذشته آغاز شده و با روند لاکپشتی در حال انجام است. اما احداث زیرگذر در چهارراه ورودی شوش پس از کش و قوس فراوان و اصرارهای بی فایده سیاسی و اجتماعی، در عمل متنفی شده است.

این پروژه در اوایل دهه ۹۰ یعنی در زمان استانداری آقای مقتدایی، به عنوان یک پروژه شاخص تصویب شد، در زمان استانداری آقای شریعتی، این پروژه دنبال، و کلنگ عملیات اجرایی آن بر زمین زده شد. اجرای فاز اول پروژه، بلافاصله آغاز شد، اما پس از حذف سازه پل هوایی، از عملیات پروژه زیرگذر ممانعت شد و تلاش استاندار دولت روحانی،  برای اخذ مجوز برای احداث زیرگذر از وزارت میراث فرهنگی بی‌فایده ماند.

پس از شریعتی، یعنی در دوران استانداری سلیمانی و خلیلیان نیز این پروژه دنبال نشد تا سرانجام این گمانه به وجود بیاید که طرح زیرگذر برای همیشه متوقف شده است. شهرداری شوش نیز پس از یک وقفه طولانی مدت، چاره‌ای جز احداث یک میدان لوبیایی شکل نداشت. اکنون و پس از سالها بلاتکلیفی، زمزمه‌هایی مبنی بر صدور مجوز احداث زیرگذر در ورودی این شهر شنیده می‌شود.

به عبارتی دیگر، در دوران استانداری حسینی محراب، جداسازی ترافیک شهری و ترانزیتی در محدوده شوش، دوباره مطرح شده است، با این توصیفات، آیا او می‌تواند، پروژه زیرگذر شوش را با طرحی جدید و با پیوست یک شهر جهانی، مجددا زنده کند یا بازهم شهروندان، شاهد چرخش بی‌فایده استانداری دیگر در چهارراه شوش خواهند بود.

پی‌نوشت: استاندار خوزستان از پروژه بیمارستان ۱۶۴ تخت‌خوابی شوش نیز بازدید کرده است، پروژه‌ای با قدمت یک دهه که همچنان تکمیل نشده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=4019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.