• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
1

تمجید دبیر شورای اطلاع‌ رسانی دولت از شبکه فاضلاب اهواز

  • کد خبر : 3944
  • 09 فروردین 1403 - 16:10
تمجید دبیر شورای اطلاع‌ رسانی دولت از شبکه فاضلاب اهواز
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در توییتر (شبکه x) درحالی تخلیه آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی‌های ۵ فروردین اهواز را در ۲۴ ساعته اعلام کرده که مشاهدات عینی و مستندات موجود خلاف آن را ثابت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، بارندگی ۳۸ میلیمتری اهواز در ۵ فروردین ۱۴۰۳، باعث آبگرفتگی گسترده‌ و پیشروی روان‍اب و آبگرفتگی به منازل مناطقی از این کلانشهر اهواز شد.

در ۶ فروردین، آبگرفتگی‌ها ادامه داشت و در ۷ فروردین، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز که عهده‌دار تخلیه آب‌های سطحی بود، ۴۸ ساعت پس از بارندگی در مصاحبه‌ای رسانه‌ای، از ادامه عملیات تخلیه آب‌های سطحی گفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در ۶ فروردین از شهروندان خواست حوصله به خرج دهند و‌ و وعده داد که تا همان شب آبگرفتگی جمع شود، اتفاقی که به طورکامل انجام نشد، براساس گزارش‌های دریافتی و ویدئوهای منتشر شده، در مناطقی همچون کوی فرودگاه، آبگرفتگی‌ها تا ۸ فروردین یعنی ۷۲ ساعت بعد از بارندگی ۳۸ میلیمتری هم ادامه داشت.

با این‌ وجود احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در توییتر ( شبکه x) درباره عملکرد شبکه فاضلاب اهواز در بارندگی‌های فروردین ۱۴۰۳ در اهواز مدعی شده که تمام ۲۷ نقطه آبگرفتگی در ۲۴ ساعت برطرف شده است.

اما همانطور که اشاره شد، مصاحبه‌های مسئولان در اهواز، گزارش‌های دریافتی و مشاهدات عینی، خلاف این ادعا را به روشنی ثابت می‌کند.

احسان صالحی در توییت خود آورده است که: «بارش ۳۸ میلی‌متر باران در اهواز در عرض ۴۰ دقیقه سبب آبگرفتگی ۲۷‌ نقطه شد. با پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز در این دولت که به اندازه ۳۰ سال قبل از آن بوده و با استفاده از ۴۰۰‌ پمپ آبگرفتگی‌ها پس از ۲۴ ساعت تا حد زیاد رفع شد.
پیگیری پروژه فاضلاب اهواز اولویت رییس‌جمهور در هر ۸ سفر به خوزستان بود.»

به گزارش صدای جریده، روشن است که شبکه فاضلاب اهواز، نه تنها در دفع آب‌های سطحی موفق عمل نکرد، بلکه با عملکرد معکوسی که در انتقال محتویاتش به معابر داشت، سبب تشدید بحران آبگرفتگی‌ها شد، استمداد اهواز از اصفهان برای دریافت تجهیزات و پمپ‌های تخلیه آب، مصداقی دیگر از این ماجراست.

این اتفاقات تلخ در شرایطی اهواز را شوکه کرده که در شهریور سال ۱۴۰۰ مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان از اختصاص اعتبارات ۵۰ میلیون یوروئی رهبر انقلاب از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز گفته بود، او همچنین گفت: «این اعتبار برای اجرای طرح به حساب شرکت آب و فاضلاب خوزستان واریز شد.»

اکنون این سوال مطرح می‌شود، پس از گذشت حدود ۳ سال، آیا این اعتبارات کلان صرفا برای شبکه فاضلاب اهواز هزینه شده است؟ مسئولان چه پاسخی برای ناکارآمدی شبکه فاضلاب دارند و آیا کسی از متولیان خود را موظف به پاسخگویی درباره هزینه‌کرد اعتبارت رهبری به شبکه فاضلاب می‌داند؟

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.