• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
1

بارش‌ها سنگین و خارق‌العاده نبود: هشدار قرمز هواشناسی، زرد از آب درآمد؟

  • کد خبر : 3909
  • 29 اسفند 1402 - 22:56
بارش‌ها سنگین و خارق‌العاده نبود: هشدار قرمز هواشناسی، زرد از آب درآمد؟
برخلاف تصورها، بارش‌های سنگین و خارق‌العاده‌ای در خوزستان مخابره نشده است، اما با وجود بارش‌های ۲۰ میلیمتری و کمتر از آن نیز، معابر شهری در اهواز، شادگان، کارون و برخی نقاط دیگر خوزستان از ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ دچار آبگرفتگی‌هایی بعضا گسترده شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، وزیر کشور بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند در گفت‌وگو با صدا و سیما گفت: در استان‌هایی که هشدار قرمز هواشناسی دریافت کرده‌اند تا این لحظه مشکل جدی نداشتیم.

این در حالی است که رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب خبر داده بود.

مدیریت بحران، استانداری، راهداری، هواشناسی و مراجع و منابع دیگر برای روز سه‌شنبه درباره وقوع بارندگی‌های شدید در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هشدارهایی صادر کرده بودند.

اما تا این لحظه بارش‌های سنگین و خارق‌العاده‌ای در خوزستان مخابره نشده است، لکن با وجود بارش‌های ۲۰ میلیمتری و کمتر از آن نیز، معابر شهری در اهواز، شادگان، کارون و برخی نقاط دیگر خوزستان دچار آبگرفتگی‌هایی شده است.

به گزارش جریده، هواشناسی از افزایش شدت بارندگی در ساعات آینده گفته است، باید منتظر ماند و دید، پیش‌بینی‌هایی که تاکنون با درصد خطا همراه بوده، از این به بعد، چقدر به واقعیت نزدیک خواهد بود.

با این حال، گزارش‌ها از عراق، خبر از بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب‌های گسترده و بزرگ حکایت دارد، با در نظر گرفتن وقوع چنین بارش‌‌هایی در ساعات آینده در خوزستان، احتمال سیلابی‌ شدن و طغیان رودخانه‌ها و افزایش آبگرفتگی‌های شهری و جاده‌ای، دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.