• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
2

تقابل خشم و شادی در شب ظهور یک نشریه انتقادآمیز

  • کد خبر : 3888
  • 10 اسفند 1402 - 4:15
تقابل خشم و شادی در شب ظهور یک نشریه انتقادآمیز
فضای ۲ ستاد پرشور و چند هزار نفری انتخابات در شوش، در شب پایانی تبلیغات شرایط کاملا متقاوتی داشت، از یک سو محمد کعب‌عمیر، برافروخته از نقدهایی که بر عملکردش مطرح شده و از سوی دیگر، ناصر چنانی، سرخوش از حمایت‌های بیژن چگنی، شورای اسلامی شهر، سیاسیون و دیگران ...!

عارف شریفی صرخه: فضای ۲ ستاد پرشور و چند هزار نفری انتخابات در شوش، در شب پایانی تبلیغات شرایط کاملا متقاوتی داشت، از یک سو محمد کعب‌عمیر، برافروخته از نقدهایی که بر عملکردش مطرح شده و از سوی دیگر، ناصر چنانی، سرخوش از حمایت‌های بیژن چگنی، شورای اسلامی شهر، سیاسیون و دیگران …!

در ستاد کعب‌عمیر چه گذشت؟ محمد کعب‌عمیر در ستاد تبلیغاتی خود، از نشریه‌ای رونمایی کرد که عملکردش را به شدت زیر تیغ نقد برده بود، او در مقابل هوادارانش، تولید محتوای انتقادآمیز این نشریه را به ناصر چنانی نسبت داد، نماینده فعلی شوش و کرخه احتمالا با این کار، با زیرکی، قصد کشاندن فضای رقابت به سمت تقابل دو قطبی و چالشی را داشته و یا شاید خواسته باشد، نقدهایی که بر عملکردش عنوان شده را سیاسی جلوه دهد و از اهمیت آن بکاهد، شاید هم هیچ یک از این ۲ نبوده و واکنش او صرفا احساسی و هیجانی باشد، حال آنکه، نقدهایی که کعب‌عمیر از زبان نشریه درباره خودش مرور کرد، چیز جدیدی نیست و همواره از منتقدان به گوش می‌رسید. کعب‌عمیر با نشان دادن نشریه به هواداران و دوربین فیلمبرداری، به مطلبی در آن اشاره کرد که ظاهرا، وعده‌های محقق نشده او را مرور کرده بود، البته او در تشریح دفاعیاتش، به صورت ضمنی، محقق نشدن این پروژه‌ها را رد نکرد اما درباره آخرین وضعیت آنها توضیحاتی ارائه داد. هر چند در توضیحات، ادعاهایی بر علیه چنانی نیز مطرح کرد که ظاهرا از روی عصبانیت بوده است، مثلا در مورد وعده محقق‌نشده زیرگذر چهارراه شوش، توپ را به زمین چنانی انداخت و مدعی شد، معاون میراث فرهنگی، به سفارش این داوطلب، چوب لای چرخ پروژه انداخته است! اما این ادعا قابل تردید است به این دلیل که ناصر چنانی در شرایط عادی و برخلاف نمایندگان مجلس، نمی‌تواند اهرم فشاری بر وزارتخانه‌ها داشته باشد و این نمایندگان هستند که می‌توانند با استیضاح و ظرفیت‌های قانونی، بر علیه وزرا و وزارتخانه‌ها بتازند، بنابراین طرح این موضوع ازسوی کعب‌عمیر نمی‌تواند دقیق باشد. تکرار وعده‌های نمایندگان پیشین به عنوان وعده یا عملکرد توسط کعب‌عمیر از دیگر نکات قابل تامل در شب پایانی تبلیغات بود، مثلا او وعده‌های سید راضی نوری همچون پروژه شرکت روغن‌کشی از کلزا را مطرح کرد و از اخذ مجوزها و جانمایی زمین برای احداث آن سخن گفت حال آنکه سید راضی در ۴ سال پیش، چنین وعده‌ای سر داده و از زبان سرمایه‌گذار، از اخذ مجوزها و جانمایی زمین گفته بود! بنابراین او وعده‌‌ی ۴ سال پیش که مربوط به نفر دیگری است را تکرار کرده و چیز دیگری بر آن اضافه نکرده است. همچنین پروژه‌هایی همچون پتروشیمی، سیکل ترکیبی، بیمارستان ۱۶۴ تخت‌خوابه، پل روگذر نظام مافی، بازارچه مرزی و …، همگی در دوره نمایندگان قبل از او مطرح شده بود و تاکنون و در دوره کعب‌عمیر، هیچکدام تکمیل نشده است. تمام توضیحات محمد کعب‌عمیر درباره این وعده‌ها و پروژه‌ها، یک پیام مشترک با مطلب انتقادی مربوط به نشریه داشت و آن این بود که تمام این پروژه‌ها همچنان محقق و تکمیل نشده‌اند! بنابراین، محمد کعب‌عمیر می‌توانست با ادبیات نرم و به دور از برافروختگی، به توضیحات کافی در برابر این انتقادات بسنده کند و برنامه‌های مربوط و منحصر به خودش درباره شهرستان شوش و کرخه را نیز ارائه دهد. البته فراموش نشود که کعب‌عمیر در دوره قبل انتخابات، با اظهارات و طرح برخی وعده‌ها، برای افکارعمومی شوش و کرخه انتظاراتی به وجود آورد و اکنون با محقق نشدن وعده‌ها، این انتظارات نیز برآورده نشده و طبیعی است که در چنین شرایطی، سوالات و یا انتقاداتی در این باب مطرح شود.

ناصر چنانی سرخوش از حمایت‌ها: در حالیکه کعب‌عمیر، در برابر انتقادات، عصبانی به نظر می‌رسید، ناصر چنانی در سوی دیگر سهر، شبی رویایی را سپری کرد، حمایت بیژن چگنی، نفر دوم انتخابات ۹۸ و جمعی از سیاسیون و دیگران، او را تا حد زیادی به وجد آورده بود، همچنین حضور پرشمار هواداران نیز،‌ امید او برای پیروزی در انتخابات را دو چندان کرده بود. با این وجود، انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد و همانند انتخابات قبل، فرد پیروز با فهرست بلندبالایی از وعده‌ها و پروژه‌های بر جای مانده، باقی خواهد ماند، او ۴ سال فرصت خواهد داشت تا به وعده‌هایش عمل کند در غیر این صورت، هر کسی که باشد، باز هم از طرف افکار عمومی، بازخواست خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.