• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
1

خطری که «بال پرواز اندیمشک» را هدف گرفته! / در باب آخرین معادلات انتخاباتی در اندیمشک

  • کد خبر : 3807
  • 08 بهمن 1402 - 23:46
خطری که «بال پرواز اندیمشک» را هدف گرفته! / در باب آخرین معادلات انتخاباتی در اندیمشک
حسنوند، بار دیگر سودای نمایندگی در سر دارد، اما پاتکی سیاسی به نام «همبستگی»، بال پرواز اندیمشک، را در انتخابات ۱۴۰۲ نشانه گرفته و درصدد است تا در ۱۱ اسفند سال جاری، او را از ادامه نمایندگی، باز دارد!

عارف شریفی صرخه: فریدون حسنوند یا «بال پرواز اندیمشک» …، اینکه تا چه حد، این توصیف با عملکردش همخوانی داشته باشد، مهم نیست، بلکه مهم این است که اکنون نام او بر زبان بسیاری از شهروندان خوزستانی جاریست، فضای انتقادی شهرستان‌های خوزستان نیز، عملکرد حسنوند را مبنای نقد نمایندگانشان قرار داده‌ است، مثلا امام جمعه ایذه در ویدئویی که اخیرا در فضای مجازی دست به دست شده، در نقد مسئولان و نماینده این شهرستان، به تمجید از عملکرد حسنوند پرداخته است.

در چنین شرایطی، حسنوند، بار دیگر سودای نمایندگی در سر دارد، اما پاتکی سیاسی به نام «همبستگی»، بال پرواز اندیمشک، را در انتخابات ۱۴۰۲ نشانه گرفته و درصدد است تا در ۱۱ اسفند سال جاری، او را از ادامه نمایندگی، بازدارد.

براساس اطلاعات دریافتی، چهره‌های سرشناسی پشت پرده این همبستگی قرار دارند، از جهانبخش قلاوند، کرامت میری، سید رضا موسوی و پورجوادی که همگی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس داوطلب شده‌اند، به عنوان طراحان این ائتلاف احتمالی نام برده می‌شود، زمزمه‌های راه‌اندازی این تاکتیک سیاسی، از ماه‌ها پیش شنیده می‌شد، اما رفته رفته، شکل‌گیری نهایی آن با اما و اگرهایی همراه شد.

براساس اطلاعات اولیه، اختلاف‌ در همبستگی، بیشتر بر سر گزینه نهایی است، به این دلیل که هر یک از این داوطلبان، پایگاهی اجتماعی و اعتباری سیاسی دارد و به همین دلیل، پروژه اقناع‌سازی همدیگر، همچنان به نتیجه دلخواه نرسیده است.

همچنین جهانبجش قلاوند یک اصلاح طلب است و بعد از سالها، در این دوره تایید صلاحیت شده است، بنابراین بعید است با کرامت میری که به عنوان یک اصول گرا شناخته می‌شود، توافق کرده یا هم پیمان شود.

سید رضا موسوی نیز که پیشتر به عنوان یک اصول گرا شناخته می‌شد، اکنون خود را مستقل معرفی کرده و به دلایلی با کرامت میری اختلاف دارد، این اختلافات حزبی و سیاسی، امکان همبستگی را با تهدید مواجه کرده است.

در این میان، در همبستگی و از میان این ۵ داوطلب، ائتلاف کرامت میری و پورجوادی محتمل‌تر است.

از طرف دیگر، رصد تحرکات انتخاباتی این ۵ نفر نشان می‌دهد که حضور مستقل آنها در عرصه رقابت، بیش از حضور ائتلافی‌شان نمود دارد.

با این حال، فریدون حسنوند، که در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد، همچنان به عنوان قطب اصلی انتخابات ۱۴۰۲ شناخته می‌شود، چهره‌ای که پس از ۵ دوره نمایندگی مجلس، تبدیل به یک چهره کارکشته سیاسی شده و حساب خود را از اعتبار اجتماعی پر کرده است.

اما بعید نیست که از جمع همبستگی، داوطلبانی ترجیح دهند، ادامه فعالیت سیاسی خود را در کنار حسنوند باشند، خبرهایی هم با این مضمون به گوش می‌رسد که احتمالا برخی از این تعداد، ممکن است در نهایت چنین تصمیمی بگیرند.

بنابراین، انتخابات ۱۴۰۲ در حوزه اندیمشک با وجود اقبال عمومی از حسنوند، با پیچیدگی‌هایی همراه خواهد بود، هنوز مشخص نیست که سرنوشت «همبستگی ۵ داوطلب» در برابر جریان بزرگ حسنوند چه خواهد شد و آیا این اجماع احتمالی در صورت تحقق، قادر به شکستن بال پرواز اندیمشک خواهد بود، یا نه؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.