• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
0

شروع مذاکرات برای ائتلاف / یاران قدیمی پای میز مذاکره نشستند / تحرکات غیرمنتظره در انتخابات شوش و کرخه؟

  • کد خبر : 3712
  • 29 دی 1402 - 18:25
شروع مذاکرات برای ائتلاف / یاران قدیمی پای میز مذاکره نشستند / تحرکات غیرمنتظره در انتخابات شوش و کرخه؟
زمزمه‌هایی از آغاز چانه‌زنی‌ها برای کنار کشیدن برخی و باقی‌ماندن عده‌ای در عرصه انتخابات شنیده می‌شود.

تحلیل انتخابات – صدای جریده – عارف شریفی صرخه: زمزمه‌هایی از آغاز چانه‌زنی‌ها برای کنار کشیدن برخی و باقی‌ماندن عده‌ای در عرصه انتخابات شنیده می‌شود.

شاید مهمترین این چانه‌زنی‌ها، مذاکرات برای توافق سید حسن نجات و سید راضی نوری باشد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که مذاکرات برای ائتلاف نوری و نجات در انتخابات ۱۴۰۲ تاکنون بی‌نتیجه مانده است، طبیعی است که این ۲ با وجود جغرافیای توزیع آرای مشترکی که دارند، روی به مذاکره بیاورند.

خبرها حاکی از آن است که چانه‌زنی‌ها در ایستگاه «انتخاب یک نفر از این دو»، متوقف شده است تا وضعیت این ائتلاف یا اجماع و توافق احتمالی، در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

«انتخابات ۱۴۰۲»، یاران قدیمی را هم به میدان رقابت کشانده است، نام‌هایی که روزگاری جزء جدایی‌ناپذیر هم به نظر می‌رسیدند، اکنون مستقل از یکدیگر، به جدال هم رفته‌‌اند.

این وضعیت، برخی نامزدهای سرشناس انتخابات را نگران کرده است، آنها بخشی از خود سیاسی‌شان را از دست رفته می‌بینند بنابراین تلاش می‌کنند تا دوباره آن را به موقعیت قبلی‌اش بازگردانند.

«سعید پورعبداللهی» از یاران موثر و قدیمی «سید جاسم ساعدی» است که در این دوره تصمیم گرفته تا پس از تجربه‌اندوزی و پر کردن رزومه خود، شانسش را برای کاندیداتوری و رقابت در انتخابات مجلس در حوزه شوش و کرخه امتحان کند.

او در انتخابات ۹۸، نقش موثری در ترکیب سید جاسم و کعب‌عمیر داشت، ترکیبی که برای شکست سید راضی نوری طراحی شده بود و البته در روز آخر، جواب هم داد.

سید جاسم ساعدی، تجربه کافی برای این مذاکرات را دارد و بعید نیست که دامنه مذاکرات خود را به چند داوطلب، توسعه دهد و در روزهای آخر، شوک بزرگی به انتخابات وارد کند.

در این میان، سید راضی نوری، دل به مسئول دفتر خود در دوره اول نمایندگی‌اش بسته است.

تصاویر منتشر شده از تحرکات تبلیغاتی آنها، و شعاری که انتخاب کرده‌اند، نشان می‌دهد که موسوی، چالشی برای سید راضی نوری حساب نمی‌شود و به احتمال زیاد باید او را یار ذخیره یا شاید هم پوششی سید راضی در انتخابات پیش‌روی دانست.

با این حال، جریان‌های دیگری نیز به تکنیک مذاکره روی آورده‌اند تا شاید با ایجاد همبستگی و ائتلاف چند نفره، از تکثر نامزدها و احتمال پراکندگی بالای آرا، به نفع خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.