• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
1

با انگیزه‌ترین ورژن «سید حسن نجات» در انتخابات ۱۴۰۲

  • کد خبر : 3710
  • 29 دی 1402 - 18:18
با انگیزه‌ترین ورژن «سید حسن نجات» در انتخابات ۱۴۰۲
هنوز مشخص نیست که آیا سید حسن نجات، همچنان مثل دوره قبل، حمایت نخبگان شوش و‌کرخه را دارد یا نه؟

صدای جریده – عارف شریفی صرخه: «سید حسن نجات» از شانس‌های اول پیروزی در انتخابات پیش روی مجلس در حوزه شوش و کرخه عنوان می‌شود، شاید اگر کمی بخت با او یار بود و داوطلبان همسبد کمتری در میدان بودند، می‌شد قاطع‌تر درباره موفقیت او سخن گفت.

اما چیزی که این نامزد انتخابات را با دیگران متمایز می‌کند، تکنیک حضور «چهره به چهره» با مردم است، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که او بیش از سایر رقیبان، برای این دیدارهای مردمی زمان گذاشته است.

اما او در کنار رویش‌هایی که به دست آورده، ریزش‌هایی هم داشته به ویژه برخی یاران قدیمی او، اکنون در صفوف دیگر نامزدها دیده می‌شوند.

از طرف دیگر، هنوز مشخص نیست که آیا سید حسن نجات، همچنان مثل دوره قبل، حمایت نخبگان شوش و‌کرخه را دارد یا نه؟ مثلا «دکتر حسین خنیفر» چهره علمی و سرشناس کشور، «دكتر علی قطفان» متخصص برجسته جراحی و جمعی دیگر از نخبگان و چهره‌های سیاسی در دوره قبل صراحتا از او حمایت کرده بودند.

تداوم این حمایت‌های جریان‌ساز نخبگان برای سید حسن، بسیار مهم و حیاتی است به این دلیل که اگر این حمایت‌ها تکرار نشود، بازخورد خوبی برای او در انتخابات پیش‌روی نخواهد داشت و ممکن است ابهاماتی در مورد روی‌گردانی نخبگان از سید حسن، مطرح شود.

از طرف دیگر، با توجه به وجود همسبدانی همچون سید راضی نوری، سید جاسم ساعدی، سید عباس بیت‌سید‌نور، ناصر چنانی، سید مجید موسوی و برخی دیگر، وجود جریان حمایتی نخبگان می‌تواند، آرای غیرسنتی را به سمت او سرازیر کند، یعنی اگر آرای سنتی او و دیگر همسبدانش را برابر بدانیم، چیزی که می‌تواند آرای دیگری به سبدش بیفزاید، جریان حامیان نخبه است. در غیر این صورت، ممکن است، آرای سنتی‌اش نیز با خطر مواجه شود.

روی هم رفته، ما شاهد بانگیزه‌ترین ورژن سید حسن نجات هستیم، تحرکات همه‌جانبه او و یارانش در شوش و کرخه، این ادعا را به خوبی اثبات می‌کند، اما همانطور که اشاره شد، کار این داوطلب در ادامه آسان نخواهد بود، او رقیبان کارکشته‌ای دارد و در این شرایط تقریبا مساوی، همه چیز بستگی به او و قدرت اقناع‌سازی‌اش خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.