• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
1

نخستین زنگ خطر برای «داوطلبان شاخص»

  • کد خبر : 3622
  • 14 دی 1402 - 12:53
نخستین زنگ خطر برای «داوطلبان شاخص»
نمی‌توان این واقعیت را پنهان کرد که شور انتخاباتی در شوش و کرخه پیوندی ناگسستنی با رقابت‌های سیاسی - قبیله‌ای، قومیتی و حزبی دارد.

پایگاه خبری صدای جریده – عارف شریفی صرخه: نمی‌توان این واقعیت را پنهان کرد که شور انتخاباتی در شوش و کرخه پیوندی ناگسستنی با رقابت‌های سیاسی – قبیله‌ای، قومیتی و حزبی دارد.

تعصبات قبیله‌ای – حزبی، خویشاوندی یا قومیتی‌ چشم‌ها را برای یک انتخاب بهتر می‌بندد و این، اصل شایستگی است که از بین رفته و از ریشه سوزانده می‌شود.

بنابراین، امکان رقابت برای یک نامزد انتخاباتی ایده‌آل، متخصص و مسلط به مسائل سیاسی و اجتماعی که توان احقاق حقوق مردم رنجدیده شوش و کرخه در خانه ملت را داشته باشد، بدون پشتوانه قبیله یا پایگاه اجتماعی سنتی، ضعیف است.

از طرف دیگر اختلاف چندانی میان سطح شایستگی داوطلبان شاخص مجلس در شوش و کرخه وجود ندارد، هر یک نقاط ضعف و قوتی دارند که در جای خود قابل بحث است.

بنابراین، رقابت قبیله‌ای یا قومیتی، این فرصت را برای جریانی تازه فراهم می‌سازد تا با ارائه یک تاکتیک سیاسی، نقشه انتخاباتی داوطلبان شاخص را به نفع خود تغییر دهد.

با این توضیح، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این جریان در حال شکل‌گیری است اما به بقای اصل رقابت میان نامزدهای شاخص بستگی دارد. بنابراین اگر در روز جمعه که قرار است نتایج صلاحیت‌ها مشخص شود، بخشی از رقابت دستخوش تغییر گردد، شانس جریان تازه برای خودنمایی در انتخابات نیز کاهش خواهد یافت.

به نظر می‌رسد، این جریان، در حال ایجاد یک گردهمایی بزرگ از چهره‌های سیاسی است و این احتمال وجود دارد، با تمرکز نهایی بر یک نفر، دیگر داوطلبان شاخص انتخابات را غافلگیر کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.