• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
3

«علی کریمی» و نمک پاشیدن بر زخم ایران

  • کد خبر : 3628
  • 14 دی 1402 - 13:04
«علی کریمی» و نمک پاشیدن بر زخم ایران
علی کریمی گستاخانه به تمسخر گردهمایی مردم برای بزرگداشت شهید سلیمانی پرداخته است

پایگاه خبری صدای جریده – عارف شریفی صرخه: روایت‌‌سازی‌ ابررسانه‌های دنیا درباره ایران عمدتا با ایجاد رسوبات فکری در جامعه همراه است و تضادسازی در میان افکار عمومی نقش اول را در آن بازی می‌کند.

هدف از این روایت‌سازی‌ها، فروپاشی ارزش‌های فرهنگی، اعتقادی و ملی است و با چنددستگی، واگرایی اجتماعی، بی‌اعتمادی، یاس و ناامیدی و از دست رفتن احساس تعلق و همگرایی نمود پیدا می‌کند.

ایجاد ناامنی با تعرض، ترور، تحریم و نسبت دادن آن به ناکارآمدی در کشور از جمله اقدامات دولت‌های متخاصم با ایران است که با صرف دلارهای انبوه و بهره از رسانه‌ها و ابزارهای رسانه‌ای قدرتمند جریان دارد.

این جریان‌های رسانه‌ای برای تقویت نمایش ناکارآمدی، از چاشنی «مطالبه‌سازی» استفاده می‌کنند، ایجاد مطالبه‌های همسو با اهداف خرابکارانه، اغلبا با سوء استفاده از نیازهای طبیعی جامعه همراه است و سوءمدیریت‌های برخی مسئولان به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و اجرایی نیز ناخواسته در خدمت آن قرار می‌گیرد.

همزمان با حادثه تروریستی و خونین کرمان که روز چهارشنبه ۱۳ دی اتفاق افتاد، پروژه‌های روایت‌سازی‌، دودستگی، ارزش‌زدایی و … ابررسانه‌های دنیا به ویژه در آمریکا و اسرائیل و البته رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین از سر گرفته شده است.

طبق معمول برخی سلبریتی‌ها هم در خدمت این دستورالعمل قرار می‌گیرند، مثل علی کریمی که بعد از این حادثه خونین در صفحه رسمی خود می‌نویسد: «برای غذای نذری و شربت بری، ولی انتقام سخت نصیبت بشه!»

این نوشته، گستاخانه به تمسخر گردهمایی مردم برای بزرگداشت شهید سلیمانی می‌پردازد، همچنین به باورهای مردم درباره نذری و اعتقادات دینی یورش می‌برد تا در چند کلمه به صورت ضمنی به مردم بقبولاند که این عملیات تروریستی و خون شهدا در نتیجه این باورهای مذهبی و اعتقادی بوده است. همچنین با کنایه به انتقام سخت، ایران را در مقابله با اقدامات تروریستی ناتوان جلوه می‌دهد …

علی کریمی بار دیگر ثابت کرد که تا چه اندازه در خدمت جریان رسانه‌ای متخاصم با ارزش‌های ملی و اعتقادی کشور است و حتی نشان داد که هیچ حد و مرزی برای زیرپا گذاشتن اخلاق انسانی و انسان‌دوستانه نمی‌شناسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.