• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
0

هوای ۵ شهر خوزستان در وضعیت «نارنجی»

  • کد خبر : 3348
  • 09 آذر 1402 - 13:34
هوای ۵ شهر خوزستان در وضعیت «نارنجی»
بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای امروز پنج شهر خوزستان در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" و "نارنجی" بوده است.

صدای جریده: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۹ آذرماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۲۵، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۲۱، ایستگاه شرکت ملی حفاری در اهواز ۱۱۲، ایستگاه پست برق شماره ۳ اهواز ۱۰۷، ایستگاه اندیمشک ۱۳۳، ایستگاه دزفول ۱۲۷، ایستگاه سوسنگرد ۱۱۸ و ایستگاه شوشتر ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت “ناسالم برای گروه‌های حساس” و “نارنجی” بوده است.

براساس این گزارش، طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون هوای مسجدسلیمان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر در شرایط “قابل قبول” بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت “پاک” نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.