• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
0

لغو برگزاری جشنواره کوچه آفتاب / بزرگداشت قیصر امین پور در خوزستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 3074
  • 06 آبان 1402 - 12:24
لغو برگزاری جشنواره کوچه آفتاب / بزرگداشت قیصر امین پور در خوزستان برگزار می‌شود
شانزدهمین بزرگداشت و سالروز فقدان شاعر انقلاب ودفاع مقدس قیصر امین پور هشتم آبان ماه در گتوند (خوزستان) برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، قیصر امین پور متولد ۱۳۳۸ گتوند، شاعر و استاد فقید دانشگاه از مؤسسان حوزه هنری و دفتر شعر جوان و نیز در دوره‌ای دبیر شعر هفته‌نامه سروش و سردبیر ماهنامه ادبی – هنری سروش بود.

امین پور پس از چند سال دست و پنجه کردن با سانحه رانندگی سرانجام در هشتم آبان سال ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و پیکر این شاعر در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.

از مجموعه اشعار این شاعر انقلابی، می‌توان به «تنفس صبح و در کوچه آفتاب»، «آینه‌های ناگهان»، «گل‌ها همه آفتابگردانند» و «دستور زبان عشق» اشاره کرد. و همچنین دیگر آثار این شاعر متشکل از «توفان در پرانتز» (نثر ادبی)، «منظومه ظهر روز دهم» (برای نوجوانان)، «سنت و نوآوری در شعر معاصر» و «شعرو کودکی» است.

قرار است مراسم بزرگداشت قیصر امین پور شاعر پرآوازه کشور، دوشنبه ۸ آبان در شهرستان گتوند برگزار شود، بزرگداشتی خشک و خالی که به علت نبود اعتبارات، جایگزین مراسم جشنواره ملی «کوچه آفتاب – یادمان شاعر قیصر امین پور» شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند در این ارتباط گفت: شعرخوانی، پخش کلیپ، کارگاه نقاشی و خوشنویسی، اهدای کتاب و و رونمایی از کتاب را از جمله برنامه‌های این بزرگداشت اعلام کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گتوند تأکید کرد: با توجه به اینکه فراخون جشنواره ملی شعر درکوچه آفتاب یادمان شاعر فرهیخته قیصرامین پور منتشر شد، اما متأسفانه از سال گذشته به علت اختصاص نیافتن بودجه ملی برای این جشنواره و افزایش هزینه‌ها این جشنواره در قالب بزرگداشت در حال برگزاری است.

حمید بهداروندی با توضیح اینکه جشنواره ملی شعردرکوچه آفتاب نیاز به حمایت بیشتری دارد، گفت: این رویداد ملی نیاز به حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان، استان و نماینده مجلس گتوند درجذب و تصویب یک بودجه ملی دارد که بتوان بدون دغدغه جشنواره مهم ملی را در خور وشان شاعر انقلابی برگزار کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=3074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.