• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
0

سلبریتی‌ها طعمه پروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیسم!

  • کد خبر : 2977
  • 29 مهر 1402 - 20:46
سلبریتی‌ها طعمه پروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیسم!
تراژدی‌ترین روز‌های عصر حاضر را تجربه می‌کنیم، روز‌هایی که صد‌ها زن و کودک بی‌پناه فلسطینی در مقابل انظار جهانیان، به خاک و خون می‌غلتند.


صدای جریده – عارف شریفی صرخه: تراژدی‌ترین روز‌های عصر حاضر را تجربه می‌کنیم، روز‌هایی که صد‌ها زن و کودک بی‌پناه فلسطینی در مقابل انظار جهانیان، به خاک و خون می‌غلتند.

“لنا هدی”، بازیگر نقش ملکه در سریال بازی “تاج و تخت” در صفحه مجازی خود درباره مسئله غزه نوشته است: «کشتار بی‌گناهان وحشتناک است، اگر شما این احساس را ندارید، باید از خود بپرسید که چرا اینطور است.»

عمق فاجعه در غزه قابل اندازه‌گیری نیست، سازمان ملل اخیراً وضعیت غزه را به یک ویرانی عظیم تشبیه کرده است، در این ویرانی عظیم تا روز شنبه ۲۹ مهر، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان غزه به طرز وحشتناکی شهید شده‌اند، هزار و هشتصد نفر از این تعداد، کودک هستند، ۱۷ تن هم از کارکنان سازمان ملل در غزه قربانی بمباران جنون‌آمیز صهیونیست‌ها شده‌اند!

جهان از این جنایت‌های هولناک در غزه شوکه شده است، بسیاری از ملت‌ها در قلب اروپا، آمریکا، آسیا و دیگر نقاط جهان، اعتراض خود نسبت به بمباران غزه را به اشکال مختلف نشان داده‌اند، سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف جهان نیز سهم بسزایی در بیان اعتراضات و همدردی با مسأله دردناک فلسطین داشته‌اند.

نسل‌کشی اکتبر ۲۰۲۳ در غزه، احساسات برخی از چهره‌های هنری، ورزشی و… در ایران را نیز جریحه دار کرده و تعدادی از بازیگران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، ورزشکاران و چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف را به واکنش واداشته است، مثلا “ملیکا زارعی” که خود بازیگر و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان، درباره جنایت کودک کشی در غزه نوشت: «مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود! ؟ تصویر ضجه‌های پدران و مادران داغ‌دیده‌ای که معلوم نیست آیا فردا را خواهند دید؟ همه این تصاویر خواب را از چشمانم ربوده…».

اما در حالیکه دهها هزار نفر در غرب از جمله انگلیس، فرانسه و آمریکا به نشانه اعتراض به جنایات صهیونیسم به خیابانها ریختند، بسیاری از سلبریتیهای داخل کشور در مقابل این جنایات رژیم اسرائیل، سکوت اختیار کرده و واکنشی از خود نشان نداده اند.

سید رسول موسوی، دیپلمات، در توئیتی درباره این سکوت معنادار سلبریتها در برابر جنایات اسرائیل در غزه نوشت: «واقعا سر در نمی آورم ۲۰۰۰ کارگردان، هنرپیشه، فیلم نامه‌نویس انگلیس که در میان آنها چهره‌های نام‌آور جهانی قرار دارد در نامه سرگشاده‌ای به جنایات اسرائیل در غزه اعتراض می‌کنند اما در کشور ما عده‌ای سیاهی لشکر که خود را سلبریتی تصور می‌کنند در مراسمی وقتی نام غزه برده می‌شود ناهنجارند».

*مراسم فولادآرنا

اما برخی بازیکنان فوتبال علاوه بر سکوت درباره مسئله فلسطین، نسبت به همبستگی با این مردم مظلوم واکنشی برخلاف جریان معمول و غالب در افکار عمومی جهان نشان دادند، احتمالاً آنها مسأله امروز فلسطین و وقایع آن را به درستی متوجه نشده‌اند و یا اینکه در ماجرای غزه، برخلاف بسیاری از چهره‌های شاخص فوتبال جهان نظیر اریک کانتونا، ژاوی و رونالدو، انگشت انتخابشان به سمت طرف مظلوم و ستمدیده نبوده و رفتار خود را بر این اساس تنظیم کرده‌اند!

کافی است تصاویر مربوط به مراسم همبستگی بازیکنان فولاد خوزستان در روز جمعه ۲۸ مهر را ببینید، در این تصاویر، برخی بازیکنان روی اصلی شالبند فلسطینی را برعکس کرده و آن را مخفی کردند.

از این اقدام، بی‌رغبتی و ناسازگاری با اصل مراسم احساس می‌شود، رفتاری که به مذاق بسیاری از هواداران فولاد خوش نیامد، بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز این رفتار بازیکنان ( برخی بازیکنان) را نشانه روشنی از بی‌میلی در همبستگی با مردم بی‌پناه فلسطین تصور کردند؟!

*شنا کردن بر خلاف جریان آب

اما رفتار مخالفان مسئله فلسطین در کشور به ویژه برخی سلبریتی‌ها، محصول چه چیزی است، مسئله ای که افکار عمومی جهانیان و خیل عظیمی از ملت ایران را تکان داده و همه را به تقبیح کشتار شهروندان غزه واداشته اما ذره ای هم واکنش برخی سلبریتی‌ها و بازیکنان فوتبال را در پی نداشته است؟

آیا آن‌ها مسأله فلسطین را از دریچه سیاسی نگاه کرده و برخلاف منافع ملی، گمان می‌کنند چون جمهوری اسلامی حامی غزه است، آن‌ها نباید همسو با حاکمیت باشند!؟ یا اینکه تصور می‌کنند، حمایت از فلسطین عملی ضد منافع ملی کشور است و با حمایت از مسأله فلسطین، محبوبیتشان در فضای مجازی به خطر خواهد افتاد؟

سلبریتی‌های مخالف مسئله فلسطین در کشور، بی‌آنکه بدانند، در دام نقشه شبکه‌های ماهواره‌ای بهایی، صهیونی و ماسونی برای تحقق رویای صهیونیسم افتاده‌اند، از برنامه‌های اصلی این شبکه‌ها، این است که حمایت از فلسطین را عملی ضد منافع ملی جلوه بدهند!

*طعمه برای چندپارگی ایران

ممکن است تصور دیگری هم در میان باشد اما نباید از برخی بازیکنان بی‌کیفیت اینستاگرامی و سلبریتی‌ها، انتظار یک فهم و سواد درست سیاسی از مسأله روز جهان داشت. رسانه و شبکه‌های وابسته به رژیم اسرائیل، از سلبریتی‌ها و برخی بازیکنان، به عنوان طعمه برای نمادسازی استفاده می‌کنند تا به افکار لایه‌های دیگر جامعه نفوذ کرده و آن‌ها را نیز دچار تحریف کنند، این تلاشی در راستای چندپارگی کشور و طرح تشکیل اسرائیل بزرگ است.

همان طرحی که اسرائیل برای تجزیه ایران به چند کشور مستقل پایه‌گذاری کرده است، راهبرد رژیم اسرائیل، همواره این بوده است که کشور‌های خاورمیانه، کوچک و کم‌جمعیت باشند.

این طرح در اردیبهشت امسال، خیلی عریان و بی‌پرده در کنست ( پارلمان ) مطرح شد و ۳۲ نماینده بر حمایت از طرح قدیمی صهیونیست‌ها برای تجزیه کشور ایران تأکید کرده و آن را امضا کردند! اما آیا سلبریتی‌های بی‌رغبت به مسأله فلسطین، می‌دانند که در زمین چه دشمنی به بازی گرفته شده‌اند؟

*تجدیدنظر کنید

این سلبریتی‌ها برای درک بهتر از ماهیت این رژیم، بهتر است سطح مطالعات خود را با دنبال کردن، آراء و نظرات نویسندگان و‌اندیشمندان مشهور جهان کامل کنند، مثلاً دانشمندانی که اسرائیل را به دلیل اشغال فلسطین، تحریم کردند را شناخته و بیشتر با نظریاتشان آشنا شوند، مثل استیفن هاوکینگ مشهوری که نه مسلمان بود و نه عرب و نه ایرانی اما اسرائیل را به دلیل رفتار‌های غیرانسانی در فلسطین تحریم کرد.

آن سلبریتی‌ها و البته این تعداد اندک بازیکنان فولاد، بهتر است بدانند، در سال ۲۰۰۲ میلادی، حدود ۷۰۰ دانشمند جهانی، به کمپین تحریم علمی اسرائیل پیوسته و کلیه روابط علمی و فرهنگی با این رژیم را به دلیل جنایت در فلسطین، قطع کردند.

نوام چامسکی زبان‌شناس بزرگ و مشهور و‌یهودی‌تبار امریکایی نیز از کسانی است که به دلیل فلسطین، مخالف صهیونیسم بود.

*حمله انیشتین به تروریسم صهیونیسم

همچنین انیشتین ِ معروف که خود‌ یهودی بود، با تشکیل صهیونیسم در اراضی فلسطین مخالف بود و حتی پیشنهاد ریاست جمهوری این کشور جعلی را محترمانه رد کرد و نوشت: «تشکیل دولت اسرائیل منطبق با خواست من نیست، من نمی‌توانم بفهمم این کار چه لزومی دارد، من معتقدم که این کار صحیحی نبوده است و همیشه هم علیه آن بوده‌ام. »

اینشتین علاقمند بود که دانشگاه هیبرو، عبری، در فلسطین تشکیل شود، صهیونیست‌ها این علاقه اینشتین را تحت عنوان تایید تشکیل دولت‌یهود عنوان کردند در حالی که او همواره به تروریسم صهیونیسم حمله کرده و گفته بود: «صهیونیسم بیش از همیشه، عمیقاً با اعتقادات‌ یهودیت منافات دارد».

*۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل

اما “ایلان پاپه”، نویسنده مشهور اسرائیلی نیز واقعیت این رژیم را به خوبی برملا می‌کند، او در پژوهشی، تشکیل اسرائیل را عامل تنش در خاورمیانه و فقدان صلح می‌داند. “پاپه”، همچنین موجودیت صهیونیسم را خطرناک عنوان کرده و از جهانیان می‌خواهد دانشگاهیان اسرائیلی را که طراح راهبرد‌های غیرانسانی این کشور جعلی است، را تحریم کنند.

ایلان پاپه دو کتاب “پاکسازی نژادی فلسطین” و “۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل” را نوشته و به چاپ رسانده است تا چهره واقعی و زشت رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان دهد و افسانه‌های ساختگی آن‌ها را نقش بر آب کند.

مطالعه تاریخچه، ماجرا‌ها، نظریات و کتاب‌هایی که چهره واقعی صهیونیسم را عریان می کند، می‌تواند برای برخی سلبریتی‌ها و بازیکنان کشور که گرفتار بازی رسانه‌ای صهیونیسم شده‌اند، حیاتی باشد، تا بلکه رغبتشان در همبستگی با مردمی که موجودیت آن‌ها از نظر اخلاقی، اعتقادی، انسانی و سیاسی به فرهنگ و امنیت کشورمان پیوند خورده، بیشتر شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=2977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.