• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
0

پروژه پارکینگ طبقاتی طالقانی اهواز پس از ۱۴ سال بلاتکلیفی

  • کد خبر : 2964
  • 26 مهر 1402 - 12:13
پروژه پارکینگ طبقاتی طالقانی اهواز پس از ۱۴ سال بلاتکلیفی
صدای جریده از پروژه پارکینگ طبقاتی طالقانی اهواز پس از ۱۴ سال بلاتکلیفی گزارش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، قرار بود گره ترافیکی در کلانشهر اهواز با احداث یک پارکینگ بزرگ طبقاتی باز شود، کلنگ این پروژه نیز نزدیک به نقاط پرترافیک همچون خیابان‌های دکتر شریعتی (سی متری)، آزادگان ( ۲۴ متری)، سلمان فارسی (نادری ) و خیابان آیت الله طالقانی و در سال ۱۳۸۸ بر زمین‌زده شد.

از روز کلنگ زنی تاکنون، بیش از ۱۴ سال می‌گذرد اما این پروژه به علت سوءمدیریت مسئولان در دوره‌های مختلف مدیریت شهری، همچنان تکمیل نشده است.

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه پارکینگ طبقاتی، نفسی به مرکز این کلانشهر شلوغ می‌دمد و باعث بهبود کیفیت زندگی و تردد شهروندان ساکن در این منطقه می‌شود، اتفاقی که هنوز نیفتاده و شهروندان را مایوس و سردرگم ساخته است.

در این میان، پارکینگ طالقانی قرار بود در ۱۰ طبقه احداث شود، از این ۱۰طبقه، ۸ طبقه پارکینگ و ۲ طبقه تجاری در نظر گرفته شد. پروژه ترافیکی که هر سال با افزایش جمعیت و تردد شهری، نیاز به احداث آن، بیشتر احساس می‌شود، نیازی که نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز نیز به آن اشاره دارد.

سیاوش محمود افتتاح پارکینگ طبقاتی طالقانی اهواز پیش از عید نوروز را یک ضرورت می‌داند، او می‌گوید: آنچه که انتظار می‌رود این است که معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز برای نوروز ۱۴۰۲ این پروژه را تکمیل کند و به بهره‌برداری برساند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و ترافیک هسته مرکزی شهر در ایام نوروز کاهش پیدا کند.

وی ادامه می‌دهد: پارکینگ طالقانی از جمله پروژه‌هایی است که سال‌های سال به حال خود ر‌ها شده بود. این پروژه در سال ۸۸ با قرار مشارکتی کلنگ‌زنی شد و پس از دو دوره وقفه از سال ۹۵ تاکنون متوقف و غیرفعال بوده است.

این عضو شورا شهر اهواز می‌افزاید: در بودجه سال ۱۴۰۱، شهرداری با بودجه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان ملزم شد که نسبت به اجرا و تکمیل آن اقدام کند، سرانجام پس از شش سال وقفه، از سال گذشته عملیات اجرایی تکمیل پارکینگ طالقانی آغاز شد. مقاوم‌سازی، زیرساخت لازم و اقدامات اولیه آن آغاز شده و نمای آن ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/



لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=2964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.