• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
1

تجهیز بیمارستان‌ها و داروخانه‌های خوزستان به اسپری‌های تنفسی

  • کد خبر : 2957
  • 26 مهر 1402 - 11:25
تجهیز بیمارستان‌ها و داروخانه‌های خوزستان به اسپری‌های تنفسی
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: باوجود محدودیت در تولید اسپری‌های تنفسی در کشور، اما همه بیمارستان‌ها به لحاظ دارویی تجهیز شده اند.

صدای جریده: دکتر مسعود مهدوی‌نیا درخصوص وضعیت ذخایر دارویی در خوزستان در آستانه نخستین بارندگی‌های پاییزی و احتمال بروز حمله‌های تنفسی، گفت: باتوجه به آلودگی هوا و نزدیک بودن نخستین بارش‌های پاییزی، مشکلات و حمله‌های تنفسی در استان افزایش می‌یابد.  تجهیز بیمارستان‌ها و داروخانه‌های خوزستان به اسپری‌های تنفسی

وی به وجود محدودیت‌هایی در کشور به لحاظ شرایط دارویی، افزود: سرم، کورتون‌ها، سالبوتامول به صورت شربت یا اسپری یا محلول نبولایزر و آنتی‌بیوتیک‌ها عمده دارو‌هایی هستند که در این شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرند.


مهدوی‌نیا با بیان اینکه درحال حاضر ذخایر دارویی برای این شرایط در بیمارستان‌های اصلی و سانتر و همچنین در داروخانه‌های اطراف مراکز درمانی سرپایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، ادامه داد: مشکل کمبود دارو نداریم، اما محدودیت دارویی داریم، بنابراین انتظار می‌رود مصرف دارو منطقی باشد تا با مشکل و بحران مواجه نشویم.  


به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ شرایط دارویی به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های ویروسی خوب است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی به محدودیت‌هایی برای تولید اسپری‌های تنفسی در کشور اشاره و اضافه کرد: البته بیمارستان‌ها و داروخانه‌های اطراف مراکز درمانی سرپایی به این اسپری‌ها تجهیز شده‌اند و همه تلاش خود را برای تامین، حفظ و نگهداری دارو برای روز‌های مورد نیاز بکار گرفته ایم، ضمن اینکه انتظار داریم مردم از مصرف بی‌رویه دارو پرهیز کنند.


مهدوی نیا می‌گوید: بلافاصله بعد از بروز علائم بیماری، نباید از آنتی‌بیوتیک استفاده شود، زیرا مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک علاوه بر اینکه به ذخایر دارویی آسیب می‌رساند، موجب ایجاد مقاومت‌های میکروبی می‌شود و در نتیجه میزان استفاده از آن نیز بیشتر خواهد شد.  

وی گفت: توصیه می‌شود مردم خود را در شرایط خاصی قرار ندهند تا مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک نشوند، درصورت صدور هشدار ایجاد آلایندگی یا مسئله دیگر باید از حضور در شرایطی که منجر به بروز حملات تنفسی می‌شود، خودداری وً بیماران تنفسی نیز به صورت مستمر دارو‌های خود را استفاده کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=2957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.