• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
0

درخشش اسب‌های خوزستانی در مسابقات زیبایی اسب کشور

  • کد خبر : 2789
  • 20 مهر 1402 - 11:32
درخشش اسب‌های خوزستانی در مسابقات زیبایی اسب کشور
مسابقات زیبائی اسب اصیل عرب کشور که با درخشش اسب های خوزستانی همراه بوده است، از 19 مهر در استان البرز آغاز شده و تا 21 مهر ادامه خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب از روز چهارشنبه ۱۹ مهر، در مهر شهر استان البرز آغاز شده است.

در این مسابقات ۱۵۵ اسب از نقاط مختلف کشور شرکت کرده است که ۴۶ اسب از آن خوزستانی هستند، سید جمیل موسوی، مالک یکی از اسب های عنوان دار این مسابقات در گفت و گو با صدای جریده، در این ارتباط گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید و پرورش اسب در کشور است که در همه مسابقات سهم بزرگی از شرکت کنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از اسب های شرکت کننده در این مسابقات، از خوزستان است، ادامه داد: در روز اول که خاص گروه‌های آیندگان و نریانهای یکسال و مادیانهای یکسال بود، اسب های خوزستانی موفق به کسب سه طلا، دونفره و یک برنز شدند که از این تعداد مدال، ۵ مدال آن توسط اسب های شوشی دشت شد.

موسوی بیان کرد: ۶ اسب نیز به مسابقات قهرمان قهرمانان راه یافتند، در دومین روز نیز که خاص قویترین اسبها در گروههای سنی بالاتر است، اسب های خوزستانی جزو اسب های مدعی عنوان قهرمانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جریده، این مسابقات تا ۲۱ مهر ماه در گروه های مختلف سنی ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، شوش با دارا بودن، ۳ هزار راس اسب و سالانه تولید بیش از ۵۰۰ کره اسب، یکی از قطب‌های مهم این صنعت در کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=2789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.