• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
0
صدای جریده گـزارش می دهد

علت کمبـود شیرخشک در داروخانه‌های شوش

  • کد خبر : 1385
  • 20 مرداد 1402 - 12:49
علت کمبـود شیرخشک در داروخانه‌های شوش
مسئول معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شوش از پیگیـری افزایش و تامین سهمیه شیرخشک خبر داد

فاطمـه سلیمی نیا مسئول غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شوش در گفتگـوی اختصاصی با صـدای جـریده در خصوص نبـود شیرخشک در داروخانه های شوش، گفت: متـاسفانه در یک ماه اخیــر مشکل کمبــود شیرخشک در نقاط مختلف کشور مطرح است و این مشکل فقط مختص شوش نیست.

وی در ادامـه با اشـاره به مستندات و مکاتبات انجـام شده در خصوص جذب سهمیه افـزود: در حـال حاضـر شرکت نستله که تولید کننده شیر خشک با برند تجـاری نان است، بنا به دلایلی با مشکل تولید و توزیع شیر خشک در بازار مواجه است که شبکه بهداشت و درمان شوش مکاتبات و پیگیری های مکــرری در خصـوص جذب سهمیه شیرخشک با معاونت غذا و داروی اهواز انجام داده است.

سلیمی نیا با اعلام اینکه سهمیه نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده ابراز می‌کند: براساس مستندات سهمیه شیرخشک شهرستان شوش به تناسب داروخانه های فعـال و آخـرین آمار زاد و ولد نسبت به سال های گذشته افــزایش پیــدا کــرده اما بدلیل برخی سیاست های موجود در بازار و تجارت گاها دچــار کمبـود این محصول هستیم.

مسئـول معاونت غـذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شوش با اشــاره به خـرید نقدی این محصول از شرکت های تولیدی تصریح کرد: متاسفانه بعضـا شاهد عــدم استقبـال برخی داروخانه ها از خرید و توزیع محصـول شیرخشک بصورت نقد هستیم که در این زمینه با معاونت مکاتبـاتی صـورت گـرفت که سهمیـه ی داروخانه هایی که توان خرید نقـدی شیـر خشک را ندارند به داروخانه های دارای توان خرید نقدی داده شـود.

وی در خصوص موجودیت شیرخشک در شهرهای همجوار گفت: شیرخشک موجود در شهرهای همجوار مربوط به حداقل دوماه گذشته است و طی تمــاسی که با شرکت تولیــدی نستله مشهد داشتیم اظهار داشتنــد که در ماه گذشته تولیـد شیرخشک نان وگیگوز به مدت ۳ هفته کاملا متوقف بود و در ماه جاری نیـز تولید و توزیع بصورت بسیار محدود به داروخانه های کشـور انجام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به کمبـود برندهای نان و گیگـوز اظهار داشت: خانواده های محترم می توانند با نظر پزشک اطفال یا داروساز داروخانه از شیر خشک جایگزین مناسب کودک که در داروخانه ها موجود می باشد استفاده کنند.

وی در پایان افزود: شهروندان برای پیگیری و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تماس معاونت ۰۶۱۳۲۲۳۲۳۴۶ داخلی ۱۰۵۸ واحد توزیع شیر و یا با سـامانه ١٩٠ تماس حاصل فرمایند و مشکلات خود را از این طریق مطــرح نمـایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=1385

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.