• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
2
ماجرای جنجالی در هفت‌تپه

کعب عمیر؛ خط قرمز بادیگارد رئیس جمهور

  • کد خبر : 1074
  • 13 اردیبهشت 1402 - 11:23
کعب عمیر؛ خط قرمز بادیگارد رئیس جمهور
مدیر مسئول صدای جریده، ماجرای نماینده مجلس و بادیگارد رئیس جمهور در هفت تپه را روایت می کند.

صدای جریده – عارف شریفی صرخه: رئیس جمهور در روز هفتم اردیبهشت به خوزستان سفر کرد، پس از پایان چند برنامه در دزفول و اندیمشک، با قطار اندیمشک به سمت اهواز حرکت کرد، سید ابراهیم رئیسی در ایستگاه هفت تپه، با جمعیت کارگران شرکت نیشکر مواجه شد، قطار به دستور او متوقف شد.

رئیسی در جمع کارگران حضور یافت، دقایقی نیز در محل ایستگاه قطار، سخنرانی کرد اما با نامه درخواست جمعی از کارگران برای حضور در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پاسخ مثبت داد و به آنجا رفت.

داستان بادیگارد رئیس جمهور و نماینده شوش و کرخه در مجلس از اینجا آغاز شد، کعب‌عمیر در جایگاه سخنرانی، مقابل دیدگان صدها کارگر هفت‌تپه کنار رئیس‌جمهور ایستاده بود.

ناگهان شخصی که به نظر می‌رسید از تیم بادیگارد یا تیم تشریفاتی ریاست جمهوری است، کنار نماینده مجلس آمد و میان این دو مشاجره‌ای شکل گرفت.

*بیرون راندن نماینده؟

آن شخص، با لحنی نه چندان ملایم، از محمد کعب‌عمیر می‌خواست تا جایگاه سخنرانی را ترک کند، اما کعب‌عمیر حاضر به این کار نمی‌شد، گویا حضور نماینده مجلس در جایگاه سخنرانی رئیس جمهور، جزو خطوط قرمز بود.

مشخص نیست، با حضور نماینده مجلس، چه پروتکلی از نظر این شخص یا تیم وابسته به رئیس‌جمهور نقض شده است، اما بسیار روشن است، که رفتار صورت گرفته با کعب‌عمیر، در آن شرایط، چندان حرفه‌ای نبود، به این دلیل که نماینده در جایگاه مستقر شده بود و تلاش برای بیرون کردنش فقط باعث تحریک کارگران می شد.

واکنش کارگران به این رفتار نیز در نوع خود جالب بود، کارگران به شدت نسبت به خارج کردن کعب‌عمیر از جایگاه سخنرانی واکنش نشان دادند،  سخنرانی رئیسی نیز به شدت تحت تاثیر این اعتراضات قرار گرفت.

*شعار کعبی کعبی کعبی

صدها کارگران بی‌توجه به اظهارات رئیس‌جمهور، با سر دادن شعار کعبی – کعبی – کعبی، خواستار بازگشت محمد کعب‌عمیر در جایگاه سخنرانی و در کنار رئیس‌جمهور بودند، واقعیت این است که آنها از نماینده شوش و کرخه به خوبی حمایت کردند.

در نهایت، نماینده شوش و کرخه به جایگاه بازگشت و در کنار رئیسی ایستاد تا اظهارات رئیس‌جمهور را همراه با دیگر کارگران بشنود، در آخر و برای دقایقی نیز صحبتی میان کعب‌عمیر و رئیسی رد و بدل شد.

شاید حضور نماینده مجلس در جایگاه سخنرانی جزو نبایدها و پروتکل‌های تیم تشریفاتی نهاد ریاست جمهوری باشد، اما بدیهی است، وقتی نماینده مجلس در جایگاه حضور داشته باشد، تلاش برای خارج کردن او، رفتاری غیرحرفه‌ای خواهد بود‌، یعنی هر پروتکلی هم که باشد، باید قبل از قرار گرفتن نماینده مجلس در جایگاه، عملی می‌شد.

دلیل هم مشخص است، خارج کردن محمد کعب‌عمیر به عنوان یک شخصیت حقوقی و نماینده هزاران نفر از مردم، نه تنها باعث ملتهب شدن فضای سخنرانی شد، بلکه به نوعی توهین به مردم میزبان شوش و کرخه از طرف مهمان نیز به شمار می‌رود که با فرهنگ حاکم بر منطقه اصلا سازگار نیست.

*فهم اجتماعی و سیاسی کارگران

روی هم رفته، مشخص شد که کارگران هفت‌تپه، فارق از گرایش‌های سیاسی، هوای نماینده یا هر شخص منتسب به خود را به خوبی دارند.

شاید هیچکس فکرش را نمی‌کرد که در سخنرانی رئیس‌جمهور، شعار کارگران، از مطالبه‌های کارگری به فریادهای مکرر کعبی تبدیل شود، شعاری که نشان می‌دهد، برای کارگران، شاید کعب‌عمیر گزینه سیاسی دلخواه نباشد، اما تا وقتی خودی و نماینده باشد، در مقابل هر تعرضی، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این رفتار کارگران هفت‌تپه شاید الگویی برای همه شهروندان باشد تا در میدان رقابت سیاسیون، در کنار همشهریان و رجال سیاسی بومی قرار بگیرند و آنها را تا زمانی که مسئولیت دارند، تنها نگذارند.

در هر صورت، حضور آقای رئیسی برای شوش و کرخه مثل شهرستان‌های دیگر، پربار نبوده است، هر چند وزیر ارشاد به عنوان نماینده دولت قول داده تا نیازمندی‌های شوش و کرخه را در هیئت دولت مطرح کند بلکه در سفرهای بعدی، گره‌ای از مشکلات این دو شهرستان‌ باز شود‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=1074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.