• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
0

ظـرفیت شرکت قنـد شـوش جوابگـوی کشت چغندر پاییـزه نیست

  • کد خبر : 133
  • 25 تیر 1401 - 16:08
ظـرفیت شرکت قنـد شـوش جوابگـوی کشت چغندر پاییـزه نیست
رئیس شورای شهرستان شوش ظرفیت شرکت قند این شهرستان را برای خرید و بهره برداری از کشت پاییزه چغندر کافی نمی داند

عبدالرضا چنانی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان شوش گفت: با توجه به تمایل کشاورزان به کشت چغندر و اهمیت این محصول، لازم است که در بحث توسعه صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون فکر تازه ای کرد تا هم کشاورزان متضرر نشوند و هم کشت نابود نشود چراکه شرکت قند شوش جوابگوی نیاز کشت چغندر نیست.

وی در ادامه به نارضایتی شهروندان از برخی مشکلات در حوزه خدمات و عمـران در شهرها و روستاهای تابعـه اشاره کرد و افزود: توسعه شبکه توزیع برق و آبرسانی راههـای مواصلاتی از مطالبات و خواسته های مردم شهرستان است که نیاز هست این موارد توسط دستگاه های مربوطه احصا و در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای دریافت ردیف اعتبار، مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

رئیس شورای شهرستان شوش بیان کرد: در صورت امکان رایـزنی ها و مکاتبات لازم جهت الحاق روستـاهایی که در مسیـر طـرح آب شـرب غـدیر قرار دارند صورت گیرد تا مردم از آب سالم و با کیفیت بهره مند شوند.

چنانی افزود: احداث پل رودخانه کرخه و روستای مـزعل ضمـدی در فتح المبین در دهه هشتاد توسط کارشناسان مورد مطالعه قرار گرفت اما با کمـال تاسف همچنان بدون پیشرفت عملیاتی می باشد که نیاز هست این موضوع بمنظور رفاه حال شهروندان و تسهیل در تردد در برنامه ی دستگاه ذیربط و دیگر دستگاه های متولی لحـاظ شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با توجه به ممنوعیت کشت تابستانه لازم است مدیـران استـان و شهـرستانی نسبت به حل مشکلات حل معیشتی و اقتصادی مردم چاره اندیشی کنند و فقط به ابلاغیات و دستورالعمل های مافوق اکتفا نکنند.

چنانی خاطرنشان کرد: نواقـص طـرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقـام معظـم رهبـری در کانال های ۷۸ و ۷۹ پای پل در غرب کرخه همچنان به حال خود رها شده و مسئولان مربوطه بفکـر رفع کاستی های موجود نیستند.

لینک کوتاه : http://sedayejaride.ir/?p=133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.